Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Урок 1 (Інформатика 8 клас)
13 Серпня, 2019Кодування символів. Урок 3 (Інформатика 8 клас)
13 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень
Мета (слайд 3):
- навчальна: сформувати поняття кодування та декодування повідомлень, двійкової системи кодування;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4):
- Учні по черзі перелічують основні правила техніки безпеки в комп’ютерному класі
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке кодування повідомлень? (слайд 5-7)
- Які особливості має двійкове кодування? (слайд 8-10)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Довжина двійкового коду тексту (слайд 11)
Книжка містить 150 сторінок, на кожній сторінці — 40 рядків, у кожному рядку 60 символів (включаючи пропуски). Знайдіть довжину двійкового коду тексту книжки, якщо для кодування кожного символу використано 8 біт.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 9 підручника
Завдання 2. Працюємо у парах (слайд 12)
Створіть у табличному процесорі таблицю переведення одиниць довжини двійкового коду повідомлення в такому вигляді:
Завдання 3. Працюємо у парах (слайд 13)
Запропонуйте одне одному текстове повідомлення, закодоване за допомогою однієї із систем кодування. Один подає придумане повідомлення, використовуючи таблицю Unicode, інший — Windows-1251. Перевірте правильність кодування, для цього обміняйтесь кодами та декодуйте повідомлення. Визначте довжину двійкового коду кожного з повідомлень. Зробіть висновок.
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 14)
- Що таке код та кодування повідомлень?
- Наведіть приклади кодування повідомлень, які використовуються в різних галузях знань.
- Яке кодування називають двійковим?
- Чому в сучасних комп’ютерах використовують двійкове кодування?
- Назвіть переваги та недоліки кодування, яке використовується в комп’ютерах.
Рефлексія (слайд 15-18)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 19)
Опрацювати параграф підручника п.1 с. 6-9