Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 7 класу II семестр
16 Січня, 2019Візуалізація рядів і трендів даних. Урок 11 (Інформатика 10-11 клас)
9 Лютого, 2019Тема (слайд 2): Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з основами статистичного аналізу даних, рядами даних;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10-11 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10-11 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf10-11-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Які основи роботи в табличному процесорі?
- Як використовувати майстр функцій табличного процесора?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 8 http://testinform.in.ua/category/10-11-klas/
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке аналіз даних та які виділяють етапи аналізу даних (слайд 6)
- У чому суть статистичного підходу до опрацювання даних (слайд 7)
- Як будують ряди даних (слайд 8-11)
- Що є основними статистичними характеристиками вибірки (слайд 12-15)
- Які функції можна використовувати для знаходження центральної тенденції в середовищі табличного процесора (слайд 16-17)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Статистичні довідники (слайд 18)
На сайті Державної служби статистики (http://www.ukrstat.gov.ua/) у вкладці Статистична інформація встановіть, які статистичні дані наведено на сайті, яким чином їх можна переглянути та які умови доступу до даних. Зробіть висновки.
Завдання на с. 94 підручника
Завдання 2. Побудова дискретного ряду розподілу (слайд 19)
Учні проводили експеримент із гральним кубиком: кожен записував число, яке випало на поверхні грані. Побудуйте дискретний ряд розподілу експерименту.
Завдання на с. 96-97 підручника
Завдання 3. Побудова інтерактивного ряду розподілу (слайд 20)
Побудуйте інтерактивний ряд розподілу з п’яти інтервалів за даними опитування учнів про кількість сторінок художньої літератури, які вони прочитали протягом останніх вихідних.
Завдання на с. 97 підручника
Завдання 4. Витрати сімейного бюджету (слайд 21)
Протягом деякого року сім’я витратила на опалення будинку та користування електроенергією кошти, які подано у статистичному ряді таблицею 10.2. Знайдіть основні статистичні характеристики ряду даних.
Завдання на с. 100-101 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайди 22)
Дані яких спостережень, вимірювань, експерименту можна подати у вигляді дискретних статистичних рядів, а які – інтерактивних? Обговоріть у парі свої аргументи.
Завдання на с.101 підручника
Завдання 5. Працюємо самостійно (слайд 23)
Проведіть серед своїх знайомих опитування про кількість часу, який вони проводять за комп’ютером удома. У табличному процесорі подайте результати опитування. Побудуйте дискретний ряд розподілу за отриманими даними.
Завдання на с.102 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 24)
- Що таке аналіз даних та які виділяють етапи аналізу даних?
- Як статистика допомагає аналізу даних?
- У чому суть статистичного підходу до опрацювання даних?
- Що будують ряди даних?
- Що таке вибірка?
- Що є основним статистичними характеристиками вибірки?
- У чому відмінність використання середнього, моди та медіани?
Рефлексія (слайд 25-28)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 29)
Опрацювати параграф підручника п.10