Форматування абзаців Word 2016
9 Грудня, 2019Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Урок 18 (Інформатика 10-11 клас)
3 Травня, 2020Тема (слайд 2): Поняття бази даних і систем керування базами даних
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям бази даних та їх різновидами;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10-11 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10-11 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf10-11-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Що таке модель?
- Які етапи побудови комп’ютерної моделі?
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке база даних і модель даних (слайд 5)
- Якими бувають моделі організації даних (слайд 6-8)
- Що таке система керування базами даних (слайд 9-12)
- Які особливості вікна Microsoft Access (слайд 13-14)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Моделі організації даних (слайд 15)
Розподіліть приклади моделей організації даних у три групи за посиланням https://is.gd/tfBc83. Поміркуйте, якими прикладами можна доповнити пропоноване завдання.
Завдання на с. 148 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 16)
Чи можна один і той самий набір неструктурованих даних подати у вигляді різних моделей? Відповідь проілюструйте на прикладах. Обговоріть у парах.
Завдання на с. 151 підручника
Завдання 7. Працюємо самостійно (слайд 17)
Визначте, які основні недоліки має збереження даних у текстових документах у порівнянні з базами даних. Результат подайте у вигляді діаграми.
Завдання на с. 151 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 18)
- Що розуміють під терміном предметна область бази даних?
- Чому бази даних набувають усе більшого поширення?
- Як класифікують бази даних?
- Які існують моделі даних?
- Чим вікно системи керування базами даних Microsoft Access подібне до вікон офісних програм, а чим відрізняється?
Рефлексія (слайд 19-22)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 23)
Опрацювати параграф підручника п.14