Поняття бази даних і систем керування базами даних. Урок 17 (Інформатика 10-11 клас)
3 Травня, 2020Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Урок 19 (Інформатика 10-11 клас)
3 Травня, 2020Тема (слайд 2): Реляційні бази даних, їхні об’єкти
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям бази даних та їх різновидами;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10-11 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10-11 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf10-11-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Що таке електронна таблиця?
- Як здійснюється доступ до клітинок електронної таблиці?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту №14 http://testinform.in.ua/category/10-11-klas/
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які особливості мають реляційні бази даних (слайд 6)
- Які об’єкти може містити база даних в СКБД Microsoft Access (слайд 7-13)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Ознайомлення з об’єктами бази даних у різних режимах (слайд 14)
Ознайомтеся з різними об’єктами бази даних Магазини в режимі перегляду та режимі конструктора.
Завдання на с. 156 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 15)
Доведіть, що СКБД MS Access дійсно належить до стандартного пакета програм MS Office. Для цього порівняйте елементи вікна програми, функціональність, сумісність документів тощо. Один з пари обирає СКБД MS Access, а інший – одну з відомих програм з пакета MS Office, та спільно знаходять подібне.
Завдання на с. 157 підручника
Завдання 7. Працюємо самостійно (слайд 16)
Відкрийте базу даних Урожай (мал. 15.7), що міститься в папці Бази даних на спільному ресурсі. Визначте об’єкти, що складають базу даних, та їх призначення. Опишіть завдання, які можна розв’язувати, скориставшись даними цієї бази. Як можна змінити структуру цієї бази? Свої пропозиції надішліть електронним листом на поштову скриньку вчителя.
Завдання на с. 157 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 17)
- У чому полягає сутність реляційної моделі даних?
- Які дані має містити таблиця, щоб вона стала основою побудови реляційної бази даних?
- З яких об’єктів може складатись база даних? Яке призначення цих об’єктів?
- Які об’єкти є обов’язковими складовими бази даних і чому?
- У чому особливості режимів роботи з об’єктами бази даних?
Рефлексія (слайд 18-21)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 22)
Опрацювати параграф підручника п.15