Поняття комп’ютерної графіки. Урок 1 (Інформатика 6 клас)
31 Травня, 2018Побудова зображення з графічних примітивів. Урок 3 (Інформатика 6 клас)
31 Травня, 20186 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям колірної моделі, растрових та векторних зображень, їх властивостей, форматами файлів зображень;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 6 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf6-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Для чого використовується комп’ютерна графіка?
- Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
- У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
- Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що розуміють під колірною моделлю? (слайд 5-7)
- Які параметри графічних зображень впливають на їхню якість? (слайд 8-11)
- У яких форматах можна зберігати графічні файли й у чому їх відмінність? (слайд 12-20)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Кадрування зображення (слайд 21)
Використовуючи модель яскравості кольорів за адресою https://www.geogebra.org/o/hF5UhSPQ за допомогою повзунків для кожного з трьох основних кольорів визначте, як зміна яскравості від 0 до 255 впливає на відображення кольору.
Завдання 5. Міркуємо (слайд 22)
Подай зображення графічних файлів різних форматів у вигляді діаграми Ейлера – Венна (мал. 1.7).
Завдання на с.13 підручника
Завдання 6. Міркуємо (слайд 23)
Серед наведених зображень визнач, які належать до растрової, а які до векторної графіки. Встанови, за якою ознакою можна зробити відповідний висновок (мал. 1.8).
Завдання на с.13 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 24)
- Чи можна визначити розширення імені графічного файла, переглядаючи зображення, що міститься в файлі? Чи залежить якість зображення від типу файла?
- Які особливості кодування текстових, графічних і звукових даних?
- Що означає вираз «оцифровка зображення, фото»?
- Графічні файли яких форматів використовують для розміщення на веб-сторінках в Інтернеті?
Рефлексія (слайд 25-28)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 29)
Опрацювати параграф підручника п.1