Зміна значення властивостей об’єктів у середовищі програмування. Складання програм, що обробляють події натискання кнопок. Урок 27 (8 клас)

Практична робота №8 «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення». Урок 26 (8 клас)
Практична робота №8 «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення». Урок 26 (8 клас)
Жовтень 21, 2016
“Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. Урок 28 (8 клас)” заблокована Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. Урок 28 (8 клас)
Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. Урок 28 (8 клас)
Жовтень 21, 2016

Урок 27

8 клас за новою програмою

Тема: Зміна значення властивостей об’єктів у середовищі програмування. Складання програм, що обробляють події натискання кнопок

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з способами зміни властивостей об’єктів в середовищі програмування Lazarus та елементом управління кнопка;
  • розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Зміна значення властивостей об’єктів у середовищі програмування. Складання програм, що обробляють події натискання кнопок. Урок 27 (8 клас)Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4)

  1. Які дії можна виконати з елементами управління кнопка у програмі із графічним інтерфейсом?
  2. Для чого використовують кнопки управління вікном в ОС Windows?
  3. Як у середовищі Скретч можна створити об’єкт кнопка?
  4. За допомогою яких команд у середовищі Скретч можна передати дію одного об’єкта іншому?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Як змінити значення властивостей об’єктів у середовищі програмування Lazarus? (слайд 5-7)
  2. Які об’єкти можуть «реагувати» на події? (слайд 8-11)
  3. Як у проекті використовують елемент управління кнопка? (слайд 12-14)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Прості та складені числа (слайд 15)

Змініть проект Числа, який збережений у папці Програмування, так, щоб після натиснення кнопки Складені числа на екрані відображалися складені натуральні числа перших двох десятків, а після натиснення кнопки Прості числа – прості.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 122-123 підручника

Завдання 2. Чарівні кнопки (слайд 16)

Розробіть проект, у якому під час натиснення кнопки Зліва-направо або Справа-наліво з поданих фрагментів слів «КА», «БАН» утворювалося слово у вказаному порядку.

Завдання на с. 123-124 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 17)

Обговоріть переваги й недоліки різних способів зміни значень властивостей об’єктів у середовищі Lazarus.

Завдання на с. 128 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 18)

Розробіть проект Табло, у якому на формі відображатимуться написи із символів * (мал. 18.17) і дві кнопки із цифрами 1 і 2. Після натиснення кнопки із цифрою 1 або 2 на табло зникатимуть деякі із зображених символів, а залишатимуться ті, що відтворюють обрану на кнопці цифру (мал. 18.17 б, в).

Завдання на с. 110 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 19)

  1. Чим м відрізняються статичний і динамічний способи зміни значень властивостей об’єктів у середовищі програмування Lazarus? Наведіть приклади.
  2. Який оператор використовують у команді надання значень мовами Free Pascal та Python?
  3. Що таке подія та як вона пов’язана з об’єктом у середовищі програмування?
  4. Як дізнатись, які події можна застосувати до даного об’єкта? Наведіть приклади.
  5. Як пов’язати подію з кодом і процедури для її опрацювання? Які службові слова мови програмування Free Pascal використовують у такому коді?
  6. Яке призначення елемента управління кнопка на екранних формах?

Рефлексія (слайд 20-23)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 24)

Опрацювати параграф підручника п.18 с. 120-124

Завантажити конспекти в форматі docx ви можете з Google-диску:

Завантажити конспект уроку

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *