Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси. Урок 1 (Інформатика 10 клас)
30 Листопада, 2018Людина в інформаційному суспільстві. Урок 3 (Інформатика 10-11 клас)
2 Грудня, 2018Урок 2
10 клас за новою програмою 2018
Тема: Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства
Мета :
- навчальна: сформувати поняття інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf7-m.blogspot.com) 10 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Як людина використовує органи чуття?
- Сучасні пристрої, які люди використовують для роботи з даними.
- Що таке інформаційна модель і в яких середовищах її можна створювати?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 1 http://testinform.in.ua/category/10-11-klas/
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що являє собою інформаційна система (слайд 6-7)
- Які характеристики інформаційної системи (слайд 8-9)
- Які етапи становлення сучасних інформаційних систем (слайд 10-11)
- Якими бувають інформаційні системи (слайд 12)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Інформаційна система управління освітою (слайд 13)
Визначте призначення інформаційної системи Україна. ІСУО, інформаційна складова якої доступна за адресою https://isuo.org.
Завдання на с. 19-20 підручника
Завдання 2. Інформаційна система Конкурс (слайд 14)
Визначте вид взаємодії користувача з інформаційною системою Конкурс, яка доступна за адресою http://www.vstup.info.
Завдання на с. 20 підручника
Завдання 3. Інформаційна система E-olimp (слайд 15)
Визначте типи даних, які використовуються в інформаційній системі E-olimp.
Завдання на с. 20 підручника
Завдання 1. Працюємо в парах (слайди 16)
Сформулюйте три причини, чому інформаційні системи є важливими складниками й ознаками сучасного суспільства. Обговоріть, яким чином можна ранжувати ці причини.
Завдання на с.21 підручника
Завдання 7. Працюємо самостійно (слайд 17)
Створіть асоціативний кущ поняття Інформаційна система. Скористайтеся при цьому одним з редакторів карт знань. Розмістіть карту у власному сховищі та надайте доступ до її перегляду вчителю.
Завдання на с.23 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 18)
- Які системи ви використовуєте у житті?
- Що таке інформаційна система та якими є її складові?
- Які показники характеризують інформаційну систему?
- Як змінювались інформаційні системи з розвитком прогресу?
- У чому причина різноманітності сучасних інформаційних систем?
Рефлексія (слайд 19-22)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 23)
Опрацювати параграф підручника п.2