Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси. Урок 1 (Інформатика 10 клас)

30 Листопада, 2018
Календарно-тематичне планування уроків інформатики (профільний рівень) для 10 класу
9 Вересня, 2018
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Інформатика 10 клас
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Урок 2 (Інформатика 10-11 клас)
1 Грудня, 2018
Календарно-тематичне планування уроків інформатики (профільний рівень) для 10 класу
9 Вересня, 2018
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Інформатика 10 клас
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Урок 2 (Інформатика 10-11 клас)
1 Грудня, 2018

Урок 1

10 клас за новою програмою 2018

Тема: Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси. Інформатика 10 класОбладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf7-m.blogspot.com) 10 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки

  1. Не можна заходити в комп’ютерний клас без дозволу вчителя.
  2. Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
  3. На комп’ютерному столі не повинно бути зайвих речей.
  4. Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги мають бути на підлозі або на спеціальній підставці.
  5. Відстань від очей до екрана монітора – 50 см.
  6. Руки мають бути чистими і сухими.
  7. Не можна торкатися кнопок і клавіш, призначення яких тобі невідоме.
  8. Не можна торкатися дротів і задніх стінок монітора та системного блока.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай:

  1. Як людина використовує органи чуття?
  2. Сучасні пристрої, які люди використовують для роботи з даними.
  3. Що таке інформаційна модель і в яких середовищах її можна створювати?

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Яка природа повідомлень (слайд 14)
  2. Що таке інформація (слайд 15)
  3. Якими бувають інформаційні повідомлення (слайд 16)
  4. Що означає – отримати інформацію про об’єкт, процес або явище (слайд 17-18)
  5. Які процеси називають інформаційними (слайд 19)

V. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Повідомлення (слайд 20)

Доповніть таблицю, що збережена в текстовому документі Повідомлення у папці Інформаційні технології на спільному ресурсі, прикладами повідомлень та формою їх подання за зразком, поданим у таблиці 1.1.

Завдання на с. 9 підручника

Завдання 2. Дані та професії (слайд 21)

Створіть карту знань про отримання даних про різні об’єкти, процеси чи явища людьми різних професій.

Завдання на с. 10-11 підручника

Завдання 3. Пристрої та інформаційні процеси (слайд 22)

Наведіть приклади різних пристроїв, які можна використати для здійснення інформаційних процесів, наведених у таблиці Процеси та пристрої.

Завдання на с. 12 підручника

Завдання 1. Працюємо в парах (слайди 23)

Які інформаційні процеси можуть здійснювати власники сучасних мобільних телефонів? Порівняйте в парі складені списки.

Завдання на с.13 підручника

Завдання 2. Працюємо в парах (слайди 23)

Як людина відрізняє один об’єкт від іншого? Наведіть приклади. Виберіть для кожного об’єкта характеристики: ім’я, властивості, дії, середовище. Побудуйте інформаційну модель об’єкта у вигляді таблиці та за допомогою карти знань. Обговоріть у парах.

Завдання на с.13 підручника

Завдання 7. Працюємо самостійно (слайд 24)

Розгляньте відео за адресою: https://www.youtube.com/watch?v=3B7zbekaO4I

Поміркуйте, яким чином отримують інформацію роботи, які представлені на виставці та з якими вони працюють. Знайдіть в Інтернеті підтвердження своїх припущень.

Завдання на с.13 підручника

VI. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Як людина отримує повідомлення?
  2. Чи можна одні і ті самі повідомлення передавати за допомогою різних сигналів?
  3. Чи можна повідомлення передавати за допомогою технічних пристроїв?
  4. Коли повідомлення можуть перетворитись на інформацію?
  5. Що таке процес і якими є інформаційні процеси?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VII. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.1

Шановні колеги, не забувайте, що ви не маєте права на розповсюдження або використання в комерційних цілях даних розробок уроків та презентацій

Завантажити конспект Завантажити презентацію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси. Урок 1 (Інформатика 10 клас)
Цей сайт використовує cookie для зберігання даних. Продовжуючи використовувати сайт, Ви даєте свою згоду на роботу з цими файлами.
Політика конфіденційності