Інформаційні процеси та системи. Урок 2 (Інформатика 9 клас)

3 Вересня, 2017
“Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (9 клас)” заблокована Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (9 клас)
Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (Інформатика 9 клас)
2 Вересня, 2017
Практична робота №1 «Освітні інформаційні ресурси і системи». Урок 3 (9 клас)
Практична робота №1 Освітні інформаційні ресурси і системи. Урок 3 (Інформатика 9 клас)
9 Вересня, 2017
“Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (9 клас)” заблокована Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (9 клас)
Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (Інформатика 9 клас)
2 Вересня, 2017
Практична робота №1 «Освітні інформаційні ресурси і системи». Урок 3 (9 клас)
Практична робота №1 Освітні інформаційні ресурси і системи. Урок 3 (Інформатика 9 клас)
9 Вересня, 2017

9 клас за новою програмою

Тема: Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси та системи, ознайомити учнів з етикою використання інформаційних ресурсів;
  • розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

“Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів. Урок 2 (9 клас)” заблокована Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів. Урок 2 (9 клас)Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4)

  1. Які технології використовують в аграрному, індустріальному суспільствах? А які – в інформаційному? Порівняйте. Яка людина вважалася в кожному з типів суспільства успішною? Порівняйте ресурси кожного зі згаданих типів суспільств.
  2. Чи справді наше суспільство є інформаційним?
  3. Якою є інформаційно культурна людина? Наведіть декілька ознак.
  4. Які технології належать до інформаційних? Наведіть приклади. Які з цих технологій ви використовуєте у процесі навчання та повсякденному житті?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Які характеристики мають основні інформаційні процеси? (слайд 5)
  2. Які бувають інформаційні системи? (слайд 6-7)
  3. Що таке інтелектуальна власність і авторське право? (слайд 8-9)
  4. Якої етики слід дотримуватися при створенні та використанні інформаційних ресурсів? (слайд 10-12)
  5. Як використовують інформаційні технології в освіті? (слайд 13-14)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2. Інформаційні системи (слайд 15)

У текстовому документі складіть класифікацію інформаційних систем за ознаками, відмінними від ознаки «за призначенням». Використайте для цього матеріали, подані у Вікіпедії. Структуровану модель подання даних для класифікації – таблиця, схема тощо – оберіть на власний розсуд.

Завдання на с. 13 підручника

Завдання 3. Інформаційна етика (слайд 16)

У вправі за посиланням http://LearningApps.org/watch?v=p502ii7et16 відтворіть текст про дотримання правил інформаційної етики та закону про авторське право.

Завдання на с. 15 підручника

Завдання 4. Дистанційне навчання (слайд 17)

Ознайомтеся з правилами користування системою дистанційної підтримки навчання у школі, переглянувши доступні матеріали.

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 18)

З якими процесами ви стикаєтесь щодня? Обговоріть у парах.

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 18)

З якими словами ще часто вживається слово процес? Назвіть чотири словосполучення. Обговоріть у парах.

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 19)

Опишіть інформаційні процеси, які відбуваються під час вашої навчальної діяльності. Наведіть приклади технологій і засобів реалізації цих процесів.

Завдання на с. 17 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 20)

  1. Наведіть приклади інформаційних процесів, які оточують людину.
  2. Якими бувають інформаційні системи? Які інформаційні системи використовують ваші батьки? Назвіть приклади.
  3. Що відносять до інтелектуальної власності? Яке охороняється інтелектуальна власність в Україні?
  4. Як інформаційні технології змінили процес навчання у школі порівняно з навчанням ваших рідних – покоління батьків і бабусь-дідусів?

Рефлексія (слайд 21-24)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 25)

Опрацювати п.1.4-1.8

Шановні колеги, не забувайте, що ви не маєте права на розповсюдження або використання в комерційних цілях даних розробок уроків та презентацій

Завантажити конспект Завантажити презентацію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Інформаційні процеси та системи. Урок 2 (Інформатика 9 клас)
Цей сайт використовує cookie для зберігання даних. Продовжуючи використовувати сайт, Ви даєте свою згоду на роботу з цими файлами.
Політика конфіденційності