Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (Інформатика 9 клас)
2 Вересня, 2017Практична робота №1 Освітні інформаційні ресурси і системи. Урок 3 (Інформатика 9 клас)
9 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів
Мета:
- навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси та системи, ознайомити учнів з етикою використання інформаційних ресурсів;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Які технології використовують в аграрному, індустріальному суспільствах? А які – в інформаційному? Порівняйте. Яка людина вважалася в кожному з типів суспільства успішною? Порівняйте ресурси кожного зі згаданих типів суспільств.
- Чи справді наше суспільство є інформаційним?
- Якою є інформаційно культурна людина? Наведіть декілька ознак.
- Які технології належать до інформаційних? Наведіть приклади. Які з цих технологій ви використовуєте у процесі навчання та повсякденному житті?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які характеристики мають основні інформаційні процеси? (слайд 5)
- Які бувають інформаційні системи? (слайд 6-7)
- Що таке інтелектуальна власність і авторське право? (слайд 8-9)
- Якої етики слід дотримуватися при створенні та використанні інформаційних ресурсів? (слайд 10-12)
- Як використовують інформаційні технології в освіті? (слайд 13-14)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 2. Інформаційні системи (слайд 15)
У текстовому документі складіть класифікацію інформаційних систем за ознаками, відмінними від ознаки «за призначенням». Використайте для цього матеріали, подані у Вікіпедії. Структуровану модель подання даних для класифікації – таблиця, схема тощо – оберіть на власний розсуд.
Завдання на с. 13 підручника
Завдання 3. Інформаційна етика (слайд 16)
У вправі за посиланням http://LearningApps.org/watch?v=p502ii7et16 відтворіть текст про дотримання правил інформаційної етики та закону про авторське право.
Завдання на с. 15 підручника
Завдання 4. Дистанційне навчання (слайд 17)
Ознайомтеся з правилами користування системою дистанційної підтримки навчання у школі, переглянувши доступні матеріали.
Завдання на с. 16 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 18)
З якими процесами ви стикаєтесь щодня? Обговоріть у парах.
Завдання на с. 16 підручника
Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 18)
З якими словами ще часто вживається слово процес? Назвіть чотири словосполучення. Обговоріть у парах.
Завдання на с. 16 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 19)
Опишіть інформаційні процеси, які відбуваються під час вашої навчальної діяльності. Наведіть приклади технологій і засобів реалізації цих процесів.
Завдання на с. 17 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 20)
- Наведіть приклади інформаційних процесів, які оточують людину.
- Якими бувають інформаційні системи? Які інформаційні системи використовують ваші батьки? Назвіть приклади.
- Що відносять до інтелектуальної власності? Яке охороняється інтелектуальна власність в Україні?
- Як інформаційні технології змінили процес навчання у школі порівняно з навчанням ваших рідних – покоління батьків і бабусь-дідусів?
Рефлексія (слайд 21-24)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 25)
Опрацювати п.1.4-1.8