Тема 4. Табличний процесор
2 Червня, 2016Інформаційні технології та процеси. Урок 2 (Інформатика 5 клас)
27 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформація, повідомлення, дані
Мета:
- навчальна: ознайомити з предметом вивчення інформатики, метою і завданням курсу, з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними.
- розвиваюча: розвивати вміння правильно і чітко висловлювати свої думки, грамотно формулювати твердження з предмета.
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
II. Ознайомлення з правилами техніки безпеки. (слайд 4-12)
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як пов’язані повідомлення дані та інформація (слайд 13-16)
- Як пов’язані повідомлення дані та інформація (слайд 17-21)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Дані про фізичний стан (слайд 22)
Оля зібрала дані про свій фізичний стан для участі у всеукраїнському забігу. Із поданого списку утвори ланцюжок із трьох груп слів чи словосполучень, які дають відповідь на запитання за такою послідовністю: який показник; які дані отримані; яким пристроєм визначені?
1) температура; 7) 80;
2) зріст; 8) 36,6;
3) вага; 9) секундомір;
4) Частота пульсу; 10) вимірювальна стрічка;
5) 140; 11) електронні ваги;
6) 42; 12) термометр.
Завдання на с. 8 підручника
Завдання 2. Дані про фізичний стан (продовження) (слайд 23)
Виконай вправу, запропоновану за посиланням http://LearningApps.org/view2506864. Скористайся підказками, які допоможуть тобі впорядкувати дані.
Завдання на с. 8 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 24)
По черзі називайте приклади даних, з якими ви працюєте на різних уроках. Переможцем стане той, хто наведе правильний приклад останнім.
Завдання на с. 9 підручника
Завдання 4. Міркуємо (слайд 25)
У таблиці подано предмети та засоби для реєстрації даних. Обміркуй, які дані можна записати до третього стовпчика таблиці та яку інформацію можна дістати. Як прикладом скористайтеся першим рядком таблиці.
Завдання на с. 9-10 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 26)
- Як пов’язані повідомлення та інформація?
- Хто або що може обмінюватись повідомленнями?
- Як людина фіксує отримані дані?
- Для чого людина використовує різні пристрої при роботі з даними?
- Якими пристроями для роботи з даними користуються члени твоєї родини?
Рефлексія (слайд 27-30)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 31)
- Вивчити правила техніки безпеки.
- Опрацювати п.1