Урок 1. Інформація, повідомлення, дані

Обласний семінар на тему «Трансформація акме-технологій у систему методичної роботи навчального закладу»
Березень 18, 2017
Урок 2. Інформаційні технології та процеси
Березень 27, 2017

Урок 1 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Інформація, повідомлення, дані.

Мета :

  • навчальна: ознайомити з предметом вивчення інформатики, метою і завданням курсу, з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом 
  2. Повідомлення теми і мети уроку 

ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як пов’язані повідомлення дані та інформація 

Людина сприймає світ за допомогою органів чуття: слуху, зору, нюху, дотику, смаку.

Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому.

Людина отримує інформацію за допомогою повідомлень.

Повідомлення – набір сигналів різної природи: звуків, тексту, зображень, жестів, графіків тощо.

Дані – це сукупність відомостей, які зафіксовані на деякому носії для зберігання, передавання та опрацювання.

Однакову інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень

Наприклад, про пішохідний перехід можна повідомити написом на спеціальному щиті «Перехід», або пофарбувавши місце переходу на дорозі білими смугами, або встановивши спеціальний дорожній знак

І навпаки, одне повідомлення може нести різну інформацію для різних людей.

Наприклад, сигнали машини швидкої допомоги для людини, яка на неї чекає, означають, що надійшла допомога, а для людини, що йде вулицею — це лише різкий звук сирени

Як пов’язані повідомлення дані та інформація 

При виборі пристроїв потрібно визначити, як ти плануєш використовувати одержані дані. Наприклад:

Для здійснення розрахунків із числовими даними можна використати калькулятор.

Щоб прийняти або надіслати текстові дані великого обсягу або графічні дані, використовують факс – пристрій, під’єднаний до телефонної лінії, що може друкувати або виконувати функцію телефону.

Для збереження звукових даних застосовують диктофон і магнітофон

Для опрацювання графічних і відеоданих використовують фотоапарати або відеокамери.

Сьогодні існує багато універсальних пристроїв для роботи з даними різних типів. Одним з таких пристроїв є комп’ютер.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Дані про фізичний стан 

Оля зібрала дані про свій фізичний стан для участі у всеукраїнському забігу. Із поданого списку утвори ланцюжок із трьох груп слів чи словосполучень, які дають відповідь на запитання за такою послідовністю: який показник; які дані отримані; яким пристроєм визначені?

1) температура;          7) 80;

2) зріст;                       8) 36,6;

3) вага;                        9) секундомір;

4) Частота пульсу;     10) вимірювальна стрічка;

5) 140;                        11) електронні ваги;

6) 42;                          12) термометр.

Завдання на с. 8 підручника

Завдання 2. Дані про фізичний стан (продовження) 

Виконай вправу, запропоновану за посиланням http://LearningApps.org/view2506864. Скористайся підказками, які допоможуть тобі впорядкувати дані.

Завдання на с. 8 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах 

По черзі називайте приклади даних, з якими ви працюєте на різних уроках. Переможцем стане той, хто наведе правильний приклад останнім.

Завдання на с. 9 підручника

Завдання 4. Міркуємо 

У таблиці подано предмети та засоби для реєстрації даних. Обміркуй, які дані можна записати до третього стовпчика таблиці та яку інформацію можна дістати. Як прикладом скористайтеся першим рядком таблиці.

Завдання на с. 9-10 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо 

  1. Як пов’язані повідомлення та інформація?
  2. Хто або що може обмінюватись повідомленнями?
  3. Як людина фіксує отримані дані?
  4. Для чого людина використовує різні пристрої при роботі з даними?
  5. Якими пристроями для роботи з даними користуються члени твоєї родини?

Рефлексія (слайд 20)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

  1. Вивчити правила техніки безпеки.
  2. Опрацювати п.1

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування