Узагальнення і систематизація знань. Підсумковий урок. Урок 35 (Інформатика 5 клас)
9 Квітня, 2017Інформаційні процеси та системи. Урок 2 (Інформатика 9 клас)
3 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Інформатика та інформаційне суспільство. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі
Мета:
- навчальна: ознайомити з предметом вивчення інформатики, метою і завданням курсу, з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки. (слайд 4-5)
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Чому суспільство називають інформаційним? (слайд 6-11)
- Чим займається інформатика як наука та як галузь діяльності людини? (слайд 12-15)
- Які технології називають інформаційними? (слайд 16-23)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Віртуальна виставка (слайд 24)
Визначте, як інформаційні технології змінили роботу бібліотеки на прикладі віртуальної виставки Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки.
Завдання на с. 10 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 25)
Виділіть десять позитивних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх та виділіть спільні ознаки.
Завдання на с. 16 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 25)
Виділіть п’ять негативних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх і виділіть спільні ознаки.
Завдання на с. 16 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 26)
- Які технології використовують в аграрному, індустріальному суспільствах? А які – в інформаційному? Порівняйте. Яка людина вважалася в кожному з типів суспільства успішною? Порівняйте ресурси кожного зі згаданих типів суспільств.
- Чи справді наше суспільство є інформаційним?
- Якою є інформаційно культурна людина? Наведіть декілька ознак.
- Які технології належать до інформаційних? Наведіть приклади. Які з цих технологій ви використовуєте у процесі навчання та повсякденному житті?
Рефлексія (слайд 27-30)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 31)
- Вивчити правила техніки безпеки.
- Опрацювати п.1.1-1.3