Завантаження даних з Інтернету. Урок 9 (Інформатика 5 клас)
29 Березня, 2017Текстовий документ та його об’єкти. Урок 11 (Інформатика 5 клас)
29 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету
Мета:
- навчальна: навчити учнів уникати небезпеки при роботі в Інтернеті, користуватися безпечним пошуком у пошуковій системі;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Два правила безпеки в Інтернеті, які ти можеш порекомендувати своїм друзям?
- Як оцінити достовірність даних на сайті?
- До кого можна звернутись із порадою щодо безпечної роботи в Інтернеті?
- Кому можна повідомляти в Інтернеті свою адресу, номер телефону та інші дані?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як уникнути небезпеки при роботі в Інтернеті? (слайд 5-6)
- Яким відомостям, що подані на сайтів, можна довіряти? (слайд 7)
- Як користуватися безпечним пошуком у пошуковій системі? (слайд 8-11)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Дослідження Інтернету (слайд 12)
Прочитай опис загроз, які можуть на тебе очікувати в Інтернеті, та відповідних дій щодо їх запобігання, поданих на сайті Про Інтернет за адресою http://www.prointernet.in.ua/. Порівняй їх із вивченими правилами безпечного використання Інтернету.
Завдання на с. 73-74 підручника
Завдання 2. Сайт про тварин (слайд 13)
Знайди в Інтернеті сайт Все про тварин та перевір, чи можна довіряти матеріалам, розміщеним на ньому.
Завдання на с. 74 підручника
Завдання 3. Налаштування пошуку (слайд 14)
Знайди сайти, на яких можна переглянути схеми для оригамі, налаштувавши безпечний пошук.
Завдання на с.75 підручника
Завдання 4. Безпечна поведінка в Інтернеті (слайд 15)
Розподіли твердження, запропоновані у вправі за посиланням http://LearningApps.org/view1293380, у дві групи (мал. 3): відповідають правилам безпечної поведінки в мережі Інтернет і не відповідають їм.
Завдання на с.75 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 16)
Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY. Обговоріть і запропонуйте продовження списку правил поведінки розумного користувача Інтернету.
Завдання на с.75-76 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 17)
- Які небезпечні ситуації можуть виникати під час пошуку матеріалів в Інтернеті?
- З якою метою деякі люди намагаються здійснити злочин в Інтернеті?
- Поясни, як можна оцінити достовірність матеріалів на сайті.
- Запропонуй способи, як уникнути перегляду сайтів, що містять матеріали небажаного вмісту.
- У чому схожість і чим різниться використання спеціальних пошукових систем для дітей та фільтру безпечного пошуку?
Рефлексія (слайд 18-21)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 22)
Опрацювати параграф підручника п.10