Урок 10. Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету

Урок 9. Завантаження даних з Інтернету
Березень 29, 2017
Урок 11. Текстовий документ та його об’єкти
Березень 29, 2017

Урок 10 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету

Мета :

  • навчальна: навчити учнів уникати небезпеки при роботі в Інтернеті, користуватися безпечним пошуком у пошуковій системі;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Два правила безпеки в Інтернеті, які ти можеш порекомендувати своїм друзям?
  2. Як оцінити достовірність даних на сайті?
  3. До кого можна звернутись із порадою щодо безпечної роботи в Інтернеті?
  4. Кому можна повідомляти в Інтернеті свою адресу, номер телефону та інші дані?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як уникнути небезпеки при роботі в Інтернеті? (слайд 5-6)

Певна категорія людей, яких називають хакерами, без дозволу власника комп’ютера можуть на відстані використовувати або знищувати дані чи програми.

Тому не натискай кнопку Завантажити на неперевірених сайтах – ти можеш завантажити програму, яку використають хакери, щоб тобі зашкодити.

Комп’ютерний вірус – це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

Тому перевіряй завантаження на наявність вірусів за допомогою спеціальної антивірусної програми, яка встановлена на твоєму комп’ютері.

Яким відомостям, що подані на сайтів, можна довіряти? (слайд 7)

Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в надійності поданих матеріалів.

Авторитетність джерел та авторів. Зверни увагу на те, яка організація або особа створила цей сайт, яка мета його створення, для кого було створено.

Точність даних і фактів. З’ясуй ,з яких джерел автор сайта отримує відомості. Зверни увагу на наявність або відсутність списку першоджерел і посилань на інші сайти.

Об’єктивність поданих даних. Більшу довіру викликають неупереджені сайти. Зазвичай автори таких сайтів відтворюють різні погляди на одне й те саме питання або взагалі утримуються від висновків і коментарів, подаючи лише факти.

Актуальність даних. Зверни увагу на те, як часто оновлюються матеріали на сайті. Саме за цим показником визначається їх актуальність.

Як користуватися безпечним пошуком у пошуковій системі? (слайд 8-11)

Для того щоб уникнути сайтів, що містять матеріали небажаного вмісту, наприклад насилля, використовують спеціальні пошукові системи або фільтри безпечного пошуку.

Фільтр Безпечного пошуку не є цілком точним, проте він допомагає заблокувати більшу частину небезпечного чи небажаного вмісту.

Фільтр безпечного пошуку в пошуковій системі Google налаштовують за адресою google.com/preferences.

У вікні, що відкривається, потрібно встановити позначку біля вказівки Увімкнути безпечний пошук.

Усі налаштування будуть прийняті після закриття браузера й відображенні при наступному його завантаженні. У правому кутку списку посилань, які отримані після виконання пошукового запиту, буде вказано наявність фільтра – Безпечний пошук увімкнено.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Дослідження Інтернету (слайд 12)

Прочитай опис загроз, які можуть на тебе очікувати в Інтернеті, та відповідних дій щодо їх запобігання, поданих на сайті Про Інтернет за адресою http://www.prointernet.in.ua/. Порівняй їх із вивченими правилами безпечного використання Інтернету.

Завдання на с. 73-74 підручника

Завдання 2. Сайт про тварин (слайд 13)

Знайди в Інтернеті сайт Все про тварин та перевір, чи можна довіряти матеріалам, розміщеним на ньому.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Комп’ютерні мережі

Завдання на с. 74 підручника

Завдання 3. Налаштування пошуку (слайд 14)

Знайди сайти, на яких можна переглянути схеми для оригамі, налаштувавши безпечний пошук.

Завдання на с.75 підручника

Завдання 4. Безпечна поведінка в Інтернеті (слайд 15)

Розподіли твердження, запропоновані у вправі за посиланням http://LearningApps.org/view1293380, у дві групи (мал. 3): відповідають правилам безпечної поведінки в мережі Інтернет і не відповідають їм.

Завдання на с.75 підручника

Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 16)

Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY. Обговоріть і запропонуйте продовження списку правил поведінки розумного користувача Інтернету.

Завдання на с.75-76 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 17)

  1. Які небезпечні ситуації можуть виникати під час пошуку матеріалів в Інтернеті?
  2. З якою метою деякі люди намагаються здійснити злочин в Інтернеті?
  3. Поясни, як можна оцінити достовірність матеріалів на сайті.
  4. Запропонуй способи, як уникнути перегляду сайтів, що містять матеріали небажаного вмісту.
  5. У чому схожість і чим різниться використання спеціальних пошукових систем для дітей та фільтру безпечного пошуку?

Рефлексія (слайд 18)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 19)

Опрацювати параграф підручника п.10

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування