Текстовий документ та його об’єкти. Урок 11 (Інформатика 5 клас)
29 Березня, 2017Форматування тексту. Урок 13 (Інформатика 5 клас)
30 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Введення та редагування тексту
Мета:
- навчальна: продовжити формувати вміння редагувати та форматувати текстові документи, удосконалювати вміння працювати з текстовим документом;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- За якими правила слід вводити текст?
- Яких правил дотримуються під час редагування тексту?
- Алгоритм копіювання та переміщення текстових фрагментів у документі?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 11 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор, та матеріал підручника)
- Як вводити текст при роботі із текстовим процесором? (слайд 6-7)
- Як редагувати текст? (слайд 8-13)
- Як перевірити правопис і виправити помилки в текстовому документі? (слайд 14-16)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Редагування тексту (слайд 17)
Відредагуй текст, що зберігається у файлі Приказки, так, щоб кожне прислів’я починалося з нового абзацу.
Завдання на с. 90 підручника
Завдання 2. Інструмент Правка документа (слайд 18)
Виправ за допомогою інструмента Правопис і граматика помилки в тексті документа Комп’ютери, що містить слова, записані різними мовами.
Завдання на с. 90-91 підручника
Завдання 3. Буфер обміну (слайд 19)
У файлі Козак склади текст пісні за зразком, використовуючи буфер обміну.
Завдання на с. 91 підручника
Завдання 4. Слова-загадки (слайд 20)
Із поданого списку слів, які записані за допомогою літер та чисел і збережені у файлі Слова-загадки в папці Текстові документи, утвори слова-відгадки за запропонованим зразком.
Ззуб — тризуб
Завдання на с.91 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 21)
Пограйте у гру «Запитання-відповідь». Для цього по черзі поставте одне одному запитання про правила введення тексту в середовищі текстового процесора.
Приклад запитання: «Як почати введення тексту з нового абзацу?»
Відповідь: «На клавіатурі натиснути клавішу Enter».
За кожну правильну відповідь нараховуйте 1 бал. Виграє той, хто набере більшу кількість балів. Правильність відповіді підтверджуйте виконанням дії на комп’ютері.
Завдання на с.92 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 22)
- Чи допоможе знання української мови грамотно вводити тексти в середовищі текстового процесора? Поясни відповідь.
- Як можна виправляти помилки в текстовому документі? Назви два способи.
- Які дії виконують під час редагування тексту? Які з них можна виконати автоматично в середовищі текстового процесора?
- Які дії можна виконувати з фрагментами тексту?
- Чи завжди можна довіряти результатам автоматизованої перевірки правопису в текстовому документі? Наведи аргументи.
- У чому полягають особливості використання буфера обміну в середовищі програм пакету Microsoft Office?
Рефлексія (слайд 23-26)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 27)
Опрацювати параграф підручника п.12