Вставлення малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування. Урок 14 (Інформатика 5 клас)
30 Березня, 2017Друкування документа. Урок 16 (Інформатика 5 клас)
31 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Додавання, редагування та форматування таблиць
Мета:
- навчальна: навчити учнів створювати, редагувати та форматувати таблиці в текстовому документі;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Які об’єкти тобі траплялися в текстових документах?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 14 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як до текстового документа вставити таблиці? (слайд 6-8)
- Як редагувати та форматувати структуру таблиці? (слайд 9-11)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Вправа 1. Створення таблиці (слайд 12)
Додати таблицю розміром 5 рядків та 4 стовпчики за допомогою виділення мишею потрібної кількості комірок.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Вправа 2. Створення таблиці (слайд 13)
Додати таблицю розміром 10 рядків та 15 стовпчиків обравши вказівку Вставити таблицю та вказавши потрібну кількість стовпців і рядків у вікні Вставлення таблиці.
Вправа 3. Створення таблиці (слайд 14)
Додати таблицю розміром 3 на 3 використавши інструменти для малювання таблиці.
Вправа 4. Форматування та редагування таблиці (слайд 15)
- Завдання 1. Застосувати до останньої таблиці одне з стильових оформлень з бібліотеки стилів.
- Завдання 2. Змінити напрямок тексту в останньому рядку таблиці.
- Завдання 3. Поєднати клітинки першого рядка таблиці.
- Завдання 5. Працюємо самостійно (слайд 16)
Створити таблицю одним будь-яким із способів за зразком (стильове оформлення обрати самостійно)
- Завдання 6. Працюємо в парах (слайди 17)
Чи можна перемістити до іншого місця вставлену в документ таблицю? Як це зробити? Чи можна перемістити частину таблиці? Обговоріть у парах.
Завдання на с.116 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 18)
- У яких випадках дані зручно подавати в таблиці?
- Які таблиці тобі траплялися у школі? Для чого їх використовували?
- Коли варто використовувати кожний з різних способів створення таблиці?
- Коли на стрічці доступні вкладки Конструктор і Макет в області Табличні знаряддя?
- Як змінити обрамлення й заливку клітинок таблиці?
- Як можна додавати, видаляти та переміщувати рядки і стовпці таблиці?
- Навіщо об’єднують кілька клітинок в одну та як це зробити?
Рефлексія (слайд 19-22)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 23)
Опрацювати параграф підручника п.15