Комп’ютерна модель та її переваги. Урок 17 (Інформатика 9 клас)
21 Вересня, 2017Карти знань. Редактори карт знань. Урок 19 (Інформатика 9 клас)
21 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Основні етапи комп’ютерного моделювання
Мета:
- навчальна: сформувати поняття про основні етапи комп’ютерного моделювання;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 5)
- Як співвідносяться поняття комп’ютера та інформаційна модель?
- Чому люди різних професій використовують у своїй діяльності комп’ютерні моделі?
- Які з видів комп’ютерних моделей ви можете застосовувати у школі?
- У чому подібність і відмінність фізичної та імітаційної комп’ютерних моделей?
- Що лежить в основі побудови розрахункової комп’ютерної моделі?
- Яка комп’ютерна модель використовується для створення системи штучного інтелекту?
- Чим корисне використання графічної комп’ютерної моделі під час вивчення шкільних предметів?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- З яких етапів складається процес комп’ютерного моделювання? (слайд 5-7)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Експиремент (слайд 8)
Визначте, які є засоби онлайнового сервісу ZygoteBody підтверджують те, що у середовищі подано наочну графічну комп’ютерну модель анатомії людини.
Завдання на с. 96-98 підручника
Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 9)
Розгляньте карту польотів літаків у реальному часі, подану за адресою https://planefinder.net/?embedrefer=true. Визначте чи є в небі літак поблизу вашого місця проживання, змінивши масштаб карти. Обговоріть чи можна вважати такий сервіс комп’ютерною моделлю й до якого типу її слід віднести.
Завдання на с. 99 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 10)
Відкрийте у вікні браузера сервіс Динамічна періодична система хімічних елементів за адресою https://ptable.com/?lang=uk#. Оберіть один з хімічних елементів у таблиці та скористайтесь усіма режимами, які можна отримати у вкладках Вікіпедія, Властивості, Орбіталь, Ізотопи, Compounds (Сполуки). Складіть список об’єктів, які використані в середовищі. Зробіть висновок про те, які комп’ютерні моделі можна подавати за допомогою цього сервісу.
Завдання на с. 99 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 11)
- З яких етапів складається процес побудови комп’ютерної моделі? Чи обов’язковим є виконання кожної з дій відповідного етапу?
- Що розуміють під поняттям «комп’ютерний експеримент»?
Рефлексія (слайд 12-15)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 16)
Опрацювати п.12.3