Урок 18. Середовище описання і виконання алгоритмів

Урок 17. Алгоритми та їх виконавці
Березень 31, 2017
Урок 19. Типи алгоритмів
Квітень 1, 2017

Урок 18 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Середовище описання і виконання алгоритмів

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття комп'ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись з особливостями роботи в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. У яких програмних середовищах можна створювати чи виконувати алгоритми?
  2. Які проекти ти виконував у середовищі Скретч?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 17 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Що називають середовищем виконання алгоритму? (слайд 6-8)

Комп’ютерне середовище виконання алгоритму – це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп’ютері.

Прикладом такого комп’ютерного середовища є програмне середовище Скретч. Його завантаження здійснюється у розділі Усі програми Головного меню або за допомогою значка на Робочому столі.

Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ти вже вивчав: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном.

Як працювати з проектом у середовищі Скретч? (слайд 9-12)

Файл, створений у середовищі Скретч, називають проектом. Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:

  1. У меню Файл обрати вказівку Відкрити.
  2. У вікні Відкрити проект вибрати потрібну папку.
  3. Натиснути кнопку Гаразд.
  4. Вибрати файл проекту. Знову натиснути кнопку Гаразд.
  5. Після завантаження проекту в області складання програми відображуються команди виконавця, першого у списку об’єктів.
  6. У правому нижньому куті цієї області є кнопки управління розміром команд:
  7. У режимі перегляду ти бачиш тільки сцену, яка займає увесь екран.

Якщо команди об’єднані у групу – скрипт, то подвійне клацання лівою кнопкою миші на одній із команд групи відтворюватиме алгоритм, який задає ця група. Натискання на кнопку Зупинити все припиняє виконання алгоритму.

Як працювати з об’єктами в середовищі Скретч? (слайд 13-16)

Виконавець у середовищі Скретч є об’єктом та має свої властивості. Щоб їх переглянути чи змінити, слід у списку об’єктів у лівому куті зображення виконавця обрати і.

Виконавця на сцені можна дублювати, видаляти, збільшувати та зменшувати. Для цього використовують відповідні інструменти.

Окрім дублювання існуючого виконавця, можна додавати нових виконавців. Для цього використовують бібліотеку спрайтів, малюють потрібне зображення за допомогою інструментів вбудованого графічного редактора, завантажують малюнок з файла або використовують зображення, зняте за допомогою веб-камери.

Сцена проекту також є об’єктом. Замість білого фону можна використовувати зображення з бібліотеки, редагувати фон засобами графічного редактора, завантажувати тло з файла чи отримати з камери.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Кіт-музикант (слайд 17)

Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься у папці Навчальні проекти. Запусти на виконання програму збережену в проекті.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Алгоритми і програми

Завдання на с. 130 підручника

Завдання 2. Малюнок (слайд 18)

Відкрий та запусти на виконання проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти. Розглянь режими роботи середовища виконання алгоритмів Скретч.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 130-131 підручника

Завдання 3. Космос (слайд 19)

Завантаж проект Ракета, що міститься в папці Алгоритми і програми. Додай новий образ виконавця - з бібліотеки образів Транспорт і фон сцени з бібліотеки фонів Космос (мал. 187). Запусти на виконання проект і розглянь, які події відбуваються на сцені. Зверни увагу, що ракета летітиме туди, куди вказує вказівник миші. Визнач, команди з яких груп використані у програмі. Збережи проект у папці Проекти своєї структури папок.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 132 підручника

Завдання 4. Година коду (слайд 20)

Розглянь вікно навчального середовища Година коду від Майнкрафт (мал. 188), яке можна відкрити за посиланням https://studio.code.org/s/mc/stage/1/puzzle/1.

Установи його схожість і відмінність із середовищем Блоклі: Лабіринт і Скретч.

Завдання на с.132-133 підручника

Завдання 5. Працюємо в парах (слайд 21)

Остап для свого молодшого брата склав інструкцію «Як зберегти зміни у проекті Метелики в середовищі Скретч». Обговоріть, які речення мав використати хлопчик у цій інструкції. Сформулюйте їх одне одному.

Завдання на с.134 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 22)

  1. Що являє собою середовище виконання алгоритмів?
  2. Якими бувають середовища виконання алгоритмів?
  3. Кого називають виконавцем алгоритму в середовищі Скретч? Наведи приклади таких виконавців.
  4. Чим відрізняється вікно програмного середовища Скретч від інших відомих тобі вікон програм? Наведи приклади.
  5. Як завантажити файл, створений у середовищі Скретч?
  6. Як запустити на виконання програму, створену в середовищі Скретч?
  7. Як зберегти проект, створений у середовищі Скретч?
  8. Як змінити образ виконавця у проекті, що створений у середовищі Скретч?
  9. Які засоби середовища Скретч можна використати, щоб змінити розмір виконавця та вплинути на події, що можуть з ним відбуватися?

Рефлексія (слайд 23)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 24)

Опрацювати параграф підручника п.17

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування