Урок 2. Інформаційні технології та процеси

Урок 1. Інформація, повідомлення, дані
Березень 27, 2017
Урок 3. Різновиди комп’ютерів
Березень 27, 2017

Урок 2 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Інформаційні технології та процеси

Мета :

  • навчальна: ознайомити з предметом вивчення інформатики, поняттям інформаційні технології та процеси;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Дії, які ти використовуєш для отримання потрібних відомостей під час виконання домашнього завдання.
  2. Що найчастіше ти робиш, коли працюєш в Інтернеті: шукаєш, зберігаєш, опрацьовуєш чи передаєш повідомлення?
  3. Якими пристроями ти користуєшся для роботи з повідомленнями в школі, а якими – удома.

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 1 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Якими пристроями користуються для реалізації інформаційних процесів (слайд 6-11)

Людина постійно отримує, шукає, зберігає, опрацьовує і передає повідомлення, коли пізнає навколишній світ та спілкується. При цьому вона може виконувати з повідомленнями різні дії залежно від поставленої мети. Такі дії називають інформаційними процесами.

Людина отримує повідомлення за допомогою своїх органів чуття, при цьому може користуватися спеціальними пристроями.

Сьогодні використовують різні пристрої для отримання повідомлень як у побуті, так і на роботі:

Упродовж життя ми постійно шукаємо нові повідомлення, які допомагають нам розвиватися. Для цього найчастіше ми ставимо запитання: собі, друзям, батькам, вчителям чи знайомим. Крім того, ми звертаємося до різних інформаційних джерел — книг, енциклопедій, відео, Інтернету тощо:

Отримані чи знайдені повідомлення можна передавати.

Текстові, звукові, графічні повідомлення можна передавати за допомогою сучасних пристроїв — звичайного телефону, мобільного телефону, радіо, магнітофона, телевізора, факсу, супутникового зв’язку на будь-які відстані.

Опрацювання повідомлень, як правило, пов’язане з їх зміною.

Повідомлення опрацьовуються під час зміни способу їх подання. Наприклад, скрипаль, граючи на скрипці, перетворює повідомлення, написані нотами, на звуки.

До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам’яті. Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались. Носій повідомлення — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати.

Як інформаційні технології впливають на життя людей (слайд 12-14)

Інформаційні технології – це сукупність інформаційних процесів з використанням засобів збирання, отримання, накопичення, збереження, опрацювання та передавання даних за допомогою комп’ютерів, мереж для отримання нової інформації про об’єкт, процес або явище.

Наголошуючи на використанні комп’ютерних мереж і засобів комунікації, сьогодні інформаційні технології також називають інформаційно-комунікативними (ІКТ).

Інформаційні технології ти також застосовуєш при навчанні у школі і дозвіллі. Наприклад, для планування екскурсій можна спільно з однокласниками створити календар погоди на місяць і розмістити його у класному куточку.

Наголошуючи на використанні комп’ютерних мереж і засобів комунікації, сьогодні інформаційні технології також називають інформаційно-комунікативними (ІКТ).

Інформаційні технології ти також застосовуєш при навчанні у школі і дозвіллі. Наприклад, для планування екскурсій можна спільно з однокласниками створити календар погоди на місяць і розмістити його у класному куточку.

Використання інформаційних технологій для забезпечення потреб певних груп людей чи організацій привело до створення інформаційних систем.

Наприклад, твої батьки використовують інформаційні системи банків при оформленні карток та здійсненні розрахунків у супермаркеті під час купівлі продуктів і товарів, придбання квитків на автобус, потяг чи літак, оформлення книжки в бібліотеці.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Процеси та події (слайд 15)

До запропонованих інформаційних процесів укажи дії, що їм відповідають. Використай для цього вправу за посиланням http://LearningApps.org/view2507712 .

Завдання на с. 14 підручника

Завдання 2. Працюємо в парах (слайди 16)

Пограйте у гру «Продовж ланцюжок», у якій називайте по черзі дію, що описує кожний із інформаційних процесів у навчальній діяльності в заданих ситуаціях:

  • потрібно розв’язати задачу з математики;
  • для уроку історії – підготувати повідомлення про джерела історичних відомостей;
  • установити флюгер на географічному майданчику школи.

Завдання на с. 14 підручника

Завдання 3. Міркуємо (слайди 17)

За поданим зразком склади й заповни в зошиті таблицю для таких пристроїв: плеєр, відеокамера, супутникова антена, ігрова приставка.

Завдання на с. 16 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 18)

  1. Які інформаційні процеси ти спостерігаєш чи здійснюєш удома, у школі, на природі?
  2. Наведи приклади, як у давнину люди передавали, зберігали й опрацьовували повідомлення.
  3. Які пристрої для реалізації інформаційних процесів застосовують люди в наш час?
  4. Поясни та обґрунтуй, чому люди багатьох професій застосовують у своїй роботі інформаційні технології.
  5. Обґрунтуй, як можна використати інформаційні технології для свого навчання.

Рефлексія (слайд 19)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання 

Опрацювати параграф підручника п.2

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування