Урок 2. Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень

Урок 1. Поняття комп’ютерної графіки
Травень 31, 2018
Урок 3. Побудова зображення з графічних примітивів
Травень 31, 2018

Урок 2

6 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах

Тема: Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям колірної моделі, растрових та векторних зображень, їх властивостей, форматами файлів зображень;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 6 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf6-m.blogspot.com) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
  2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
  3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
  4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Що розуміють під колірною моделлю? (слайд 5-7)
  2. Які параметри графічних зображень впливають на їхню якість? (слайд 8-11)
  3. У яких форматах можна зберігати графічні файли й у чому їх відмінність? (слайд 12-20)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Кадрування зображення (слайд 21)

Використовуючи модель яскравості кольорів за адресою https://www.geogebra.org/o/hF5UhSPQ за допомогою повзунків для кожного з трьох основних кольорів визначте, як зміна яскравості від 0 до 255 впливає на відображення кольору.

Завдання 5. Міркуємо (слайд 22)

Подай зображення графічних файлів різних форматів у вигляді діаграми Ейлера – Венна (мал. 1.7).

Завдання на с.13 підручника

Завдання 6. Міркуємо (слайд 23)

Серед наведених зображень визнач, які належать до растрової, а які до векторної графіки. Встанови, за якою ознакою можна зробити відповідний висновок (мал. 1.8).

Завдання на с.13 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 24)

  1. Чи можна визначити розширення імені графічного файла, переглядаючи зображення, що міститься в файлі? Чи залежить якість зображення від типу файла?
  2. Які особливості кодування текстових, графічних і звукових даних?
  3. Що означає вираз «оцифровка зображення, фото»?
  4. Графічні файли яких форматів використовують для розміщення на веб-сторінках в Інтернеті?

Рефлексія (слайд 25-28)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 29)

Опрацювати параграф підручника п.1

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
6 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує  2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування