Урок 22. Циклічні алгоритми

Урок 21. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 4, 2017
Урок 23. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 4, 2017

Урок 22 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Циклічні алгоритми

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати циклічні алгоритми в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Які команди описують повторення в середовищах складання алгоритмів?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Які бувають циклічні алгоритми? (слайд 5-7)

Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватися вказану кількість разів.

Цикли з визначеною кількістю повторень називають також циклами з лічильником, оскільки для припинення циклу потрібно рахувати кількість повторень.

Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватися до досягнення потрібної кількості повторень.

Наприклад, алгоритм побудови квадрата, у якому 4 рази потрібно повторювати дії «намалювати сторону», «повернути за годинниковою стрілкою на 90», можна подати графічно.

Цикл повторення з невідомою кількістю повторювань передбачає перевірку деякої умови, як наприклад, в алгоритмі забивання цвяха в дошку.

Припинення виконання команд циклу буде відбуватися у випадку, коли висловлювання «Цвях не забито» є істинним: цвях можна забивати як з першого чи другого разу, так і через скінченну кількість повторень, аж поки цвях не буде забитий.

Як реалізувати цикл із невідомою кількістю повторень у середовищу Скретч? (слайд 8-10)

У разі, коли в алгоритмі кількість повторів заздалегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди.

Щоб зупинити виконання команд, розміщених у тілі такого циклу, користувачу слід натиснути кнопку вікна у середовищі Скретч.

Алгоритм, за яким Танцюрист виконуватиме свій танець, поки не буде натиснута кнопка Зупинити, можна подати графічно.

У середовищі Скретч складений алгоритм можна подати у вигляді програми.

Як задати рух виконавця на сцені? (слайд 11-14)

За допомогою команди групи Рух створюють події переміщення виконавця по сцені.

При складанні проектів, що передбачають рух об’єктів на сцені, слід ураховувати розміри сцени та значення параметрів, що вказують на позицію об’єкта.

Такі параметри виконавця відображаються у правому верхньому куті області складання програми. Змінити параметри розташування об’єктів можна і в програмі.

Управляють переміщенням об’єкта також за допомогою миші або надаючи параметрам команд випадкового значення.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Заповнюємо посудину рідиною (слайд 15)

Склади алгоритм заповнення посудини рідиною для завдань на малюнках 219, 220.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 154 підручника

Завдання 2. Мелодія (слайд 16)

Створити проект, у якому виконавець Музикант виконуватиме фрагмент мелодії, доки виконання програми не буде зупинено.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 154 підручника

Завдання 3. Міркуємо (слайд 17)

Відкрий у середовищі Скретч і запусти на виконання проект Під водою, який збережено в папці Алгоритми і програми. Склади графічну схему алгоритму, за яким розроблено програму в проекті.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 157 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 18)

Обговоріть, що буде результатом виконання програми, зображеної на малюнку 225. Дослідіть, як зміняться події на сцені проекту, якщо команду розмістити в тіло циклу. Перевірте свої здогадки експериментально.

Завдання на с.156 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 19)

  1. Для яких подій можна складати програми в середовищі Скретч?
  2. Чи для всіх об’єктів на сцені складають програми? Наведи приклади.
  3. Як у середовищі Скретч складають лінійні алгоритми?
  4. Як об’єкти у проекті, складеному у середовищі Скретч, можуть змінювати свій вигляд?
  5. Як управляти звуковими даними в проекті, складеному в середовищі Скретч?
  6. Чи можна змінювати звуки в середовищі Скретч? Як це зробити? Наведи приклади.

Рефлексія (слайд 20)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 21)

Опрацювати параграф підручника п.21-22

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування