Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч. Урок 23 (Інформатика 5 клас)
4 Квітня, 2017Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч. Урок 25 (Інформатика 5 клас)
5 Квітня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Цикли з лічильником
Мета:
- навчальна: навчити учнів створювати циклічні алгоритми в середовищі Скретч;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Як змінювати вигляд виконавців у проекті Скретч?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як створити цикл із лічильником у середовищі Скретч? (слайд 5-8)
- Як описувати алгоритми створення малюнків? (слайд 9-12)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Квадрат (слайд 13)
Зміни проект, у якому виконавець малює квадрат, так, щоб замість 20 команд використати тільки 9, і при цьому дії виконавця не змінилися.
Завдання на с. 161 підручника
Завдання 2. Фанфари (слайд 14)
Зміни проект Фанфари так, щоб мелодію виконували духові інструменти, а в алгоритмі було використано найменшу кількість команд.
Завдання на с. 161 підручника
Завдання 3. Світлофор (слайд 15)
Сплануй, склади програму для спланованих подій та реалізуй у середовищі Скретч проект Світлофор, у якому червоний колір блиматиме тричі з інтервалом 0,5 с. Після чого він погасне й загориться зелене світло світлофора. Обери команди із запропонованих на малюнку 236, які можна використати у програмі даного проекту.
Завдання на с. 162 підручника
Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 16)
Обговоріть, що буде результатом виконання програми, зображеної на малюнку 240. Запропонуйте, що потрібно змінити в алгоритмі, щоб звук відтворювався, поки програму не буде зупинено, а не лише 5 разів.
Завдання на с.163 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 17)
- Які ситуації у твоєму повсякденному житті можна описати за допомогою циклів з лічильником?
- Яку структуру повторення можна створити за допомогою команди Повторити?
- Чи можна достроково зупинити виконання команди Повторити?
- Чим відрізняється команда повторення Завжди від команди Повторити?
- Які команди використовують в алгоритмах малювання в середовищі Скретч?
Рефлексія (слайд 18-21)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 22)
Опрацювати параграф підручника п.23