Алгоритми опрацювання табличних величин. Урок 26 (Інформатика 9 клас)
26 Вересня, 2017Практична робота №6 Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин. Урок 28 (Інформатика 9 клас)
26 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Розв’язування задач на опрацювання табличних величин
Мета:
- навчальна: сформувати навички учнів розв’язувати задачі на опрацювання табличних величин;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Як підключити модуль генерування випадкових чисел у мовах програмування?
- Як уникнути помилок несумісності типів даних?
- Як описати команду розгалуження мовою програмування Free Pascal?
- Як обчислити середнє значення набору числових даних?
III. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 5)
Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані такі завдання:
- Вміст першого елемента лінійної таблиці Year рядкового типу дорівнює значенню високосний.
- Вміст кожного елемента лінійної таблиці А дійсного типу належить заданому відрізку [a, b].
- Вміст шостого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує значення величини Н.
- Вміст п’ятого елемента лінійної таблиці з іменем Book цілого типу не збігається з п’ятнадцятим елементом цієї ж таблиці, збільшеним утричі.
- Вміст сьомого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує дійсного числа К і вміст першого елемента лінійної таблиці з іменем City літерного типу дорівнює Київ.
Завдання на с. 128 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 6)
У вибраному середовищі програмування створіть проект Продаж товару, у якому для введеної кількості проданих одиниць товару, яка фіксується кожну годину за зміну (8 год), знаходять підсумкове значення, яке виводиться в текстове поле.
Завдання на с. 128 підручника
Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 6)
У вибраному середовищі програмування створіть проект Конвеєр, за допомогою якого можна знайти сумарне навантаження на його стрічки за умови: на конвеєрі працюють по 5 робітників на трьох лініях, на стрічку надходять фрукти різної ваги, яка задається випадково. Елементи управління доберіть самостійно.
Завдання на с. 128 підручника
Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 6)
У вибраному середовищі програмування створіть проект Підрахунок, у якому знаходять суму додатних і кількість від’ємних елементів лінійної таблиці дійсного типу.
Завдання на с. 128 підручника
V. Підсумок уроку
Рефлексія (слайд 7-10)
- мені було незрозуміло…;
- у мене виникли такі запитання…;
- я не впорався з такими завданням…;
- мені сподобалось і я буду використовувати…
VI. Домашнє завдання (слайд 11)
Повторити п.16.1-16.3