Урок 38. Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних

Урок 37. Практична робота №9 «Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження»
Жовтень 18, 2017
Урок 39. Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень
Жовтень 18, 2017

Урок 38 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття комп’ютерної графіки, кодування графічних даних;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень.
  2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій?
  3. Що таке двійкове кодування?
  4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Що таке комп’ютерна графіка? (слайд 5-6)

Комп’ютерна графіка – це сукупність методів, прийомів і засобів створення та опрацювання зображень за допомогою комп’ютера.

Як кодуються текстові, графічні та звукові дані? (слайд 7-10)

Дискретизація – процес усунення неперервності (часової та просторової) аналогових сигналів – носіїв даних.

У випадку просторової дискретизації зображення ділять на невеликі області, у межах яких його характеристики (положення, колір, яскравість) вважаються незмінними.

У разі застосування дискретизації в часі на невеликі інтервали ділиться час.

Розрізняють два основні методи створення та кодування графічних зображень: растровий і векторний.

Растрове зображення складається з точок – пікселів відповідних кольорів і нагадує аркуш паперу в клітинку, на якому кожна клітинка зафарбована певним кольором.

Растрова графіка дає можливість одержати високу якість зображення, тому за її допомогою можна ефективно відтворювати реальні образи.

Векторні малюнки будуються за допомогою математичного опису простих об’єктів – ліній, кіл, з яких створюються більш складні. Такі прості об’єкти називають графічними примітивами.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 11)

Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі.

Критерії порівняння      Растрове зображення       Векторне зображення

Завдання на с. 165 підручника

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 12)

Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки.

Завдання на с. 165 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 13)

  1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
  2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
  3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
  4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?

Рефлексія (слайд 14)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 15)

1) Опрацювати п.23.1-23.2

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування