Растрові та векторні зображення, їх властивості. Урок 39 (Інформатика 9 клас)

18 Жовтня, 2017
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Урок 38 (9 клас)
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Урок 38 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 2017
Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Урок 40 (9 клас)
Векторний графічний редактор. Урок 40 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 2017
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Урок 38 (9 клас)
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Урок 38 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 2017
Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Урок 40 (9 клас)
Векторний графічний редактор. Урок 40 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 2017

9 клас за новою програмою

Тема: Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям колірної моделі, растрових та векторних зображень, їх властивостей, форматами файлів зображень;
  • розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів зображень. Урок 39 (9 клас)Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4)

  1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
  2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
  3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
  4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Що розуміють під колірною моделлю? (слайд 5-7)
  2. Які параметри графічних зображень впливають на їхню якість? (слайд 8-11)
  3. У яких форматах можна зберігати графічні файли й у чому їх відмінність? (слайд 12-20)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Утворення кольорів (слайд 21)

Проаналізуйте, як зміна яскравості впливає на колір.

Завдання на с. 162 підручника

Завдання 1. Растрові формати графічних файлів (слайд 22)

Збережіть зображення Берегиня (Олег Шупляк).jpg (мал. 23.8) у форматах PNG, BMP, GIF і проаналізуйте якість зображення та обсяг файла в кожному з форматів.

Завдання на с. 164 підручника

Завдання 1. Працюємо самостійно (слайд 23)

Використовуючи модель яскравості кольорів за адресою https://www.geogebra.org/o/hF5UhSPQ за допомогою повзунків для кожного з трьох основних кольорів визначте, як зміна яскравості від 0 до 255 впливає на відображення кольору.

Завдання на с. 165 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 24)

За допомогою онлайнового конвертора кольорів за адресою http://colorscheme.ru/color-converter.html проаналізуйте, як утворюються кольори в колірній моделі RGB. Для цього задайте значення від 0 до 255 для червоного, зеленого та синього кольорів і перегляньте, якому кольору відповідає вказаний набір значень.

Завдання на с. 166 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 25)

  1. Чи можна визначити розширення імені графічного файла, переглядаючи зображення, що міститься в файлі? Чи залежить якість зображення від типу файла?
  2. Які особливості кодування текстових, графічних і звукових даних?
  3. Що означає вираз «оцифровка зображення, фото»?
  4. Графічні файли яких форматів використовують для розміщення на веб-сторінках в Інтернеті?

Рефлексія (слайд 26-29)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 30)

Опрацювати п.23.3-23.5

Шановні колеги, не забувайте, що ви не маєте права на розповсюдження або використання в комерційних цілях даних розробок уроків та презентацій

Завантажити конспект Завантажити презентацію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Растрові та векторні зображення, їх властивості. Урок 39 (Інформатика 9 клас)
Цей сайт використовує cookie для зберігання даних. Продовжуючи використовувати сайт, Ви даєте свою згоду на роботу з цими файлами.
Політика конфіденційності