Урок 41. Засоби векторного графічного редактора для побудови зображень

Урок 40. Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень
Жовтень 18, 2017
Урок 42. Побудова зображень у векторному графічному редакторі
Жовтень 18, 2017

Урок 41 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Засоби векторного графічного редактора для побудови зображень

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з засобами векторного графічного редактора для побудови зображень;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Як додавати векторні зображення в текстові документи та презентації?
  2. Як форматувати зображення, створені в текстових документах чи презентаціях?
  3. Як групувати кілька фігур в один об’єкт у текстовому документі?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як створювати малюнки з кривих і ламаних? (слайд 5-6)

Для малювання довільних контурів можна скористатися інструментом , дія якого нагадує малювання звичайним олівцем від руки.

Малювати прямі та криві лінії можна за допомгою інструмента .

За замовчуванням за допомогою даного інструмента малюють так звані криві Безьє.

Як до зображення додати текст і розмістити його вздовж контуру? (слайд 7-9)

Для напису тексту використовують інструмент з Панелі інструментів.

Створений текстовий напис можна редагувати та форматувати. Для виконання дій з текстом використовують вказівки меню Текст. Налаштувати параметри форматування тексту можна за допомогою вказівки Текст/Текст та шрифт.

Щоб текст розміщувався вздовж кривої або контуру фігури, слід виділити текстовий напис і відповідний графічний об’єкт при натисненій клавіші Shift та виконати вказівку Текст/Розмістити по контуру.

Як розміщувати об’єкти в різних шарах? (слайд 10-11)

Для додавання нових шарів зображення та управління об’єктами в них використовують вказівки меню Шар та область завдань Шари, яку можна викликати за допомогою відповідної вказівки з меню Шар або інструмента з Панелі команд.

Вибір вказівки Шар/Додати шар або відповідного інструмента приводить до відображення вікна Додавання шару, у якому слід задати ім’я нового шару та спосіб розміщення відносно поточного шару.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2. Утворення кольорів (слайд 12)

Створіть зображення, що складається з трьох різнокольорових фігур різної форми, що розміщені в різних шарах. Змініть порядок розташування шарів.

Завдання на с. 171-172 підручника

Завдання 3. Значок папки (слайд 13)

Засобами графічного редактора Inkscape створіть значок папки за зразком.

Завдання на с. 172 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 14)

Ознайомтесь з галереєю зображень, створених засобами графічного редактора Inkscape http://inkscape.deviantart.com/favourites/?offset=72. Обговоріть, які фрагменти зображень могли бути створені за допомогою кривих Безьє.

Завдання на с. 173 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. Які особливості малювання ліній у графічному редакторі Inkscape?
  2. Як додати текстові написи до зображення?
  3. Які дії слід виконати, щоб розмістити текст уздовж контуру фігури, яка на зображенні?
  4. Як згрупувати кілька фігур в один об’єкт?
  5. Як розмістити зображення в різних шарах?
  6. Які інструменти редактора Inkscape можна використати для управління шарами?

Рефлексія (слайд 16)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

1) Опрацювати п.24.3-24.5

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування