Практична робота №13 Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. Урок 53 (Інформатика 9 клас)
19 Жовтня, 2017Розв’язування компетентнісних завдань. Урок 55 (Інформатика 9 клас)
19 Жовтня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Підготовка до розв’язування компетентнісних завдань
Мета:
- навчальна: формування в учнів уявлення про розв’язування задач компетентнісного змісту, формування предметних ІКТ-компетентностей;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- З якою метою людина планує свою діяльність?
- У якій послідовності пропонували вам розв’язувати задачі на уроках математики? А на уроках фізики?
- Які алгоритми ви використовували під час створення графічних зображень, комп’ютерних презентацій?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Компетентнісні задачі (слайд 5-6)
Певні навчальні задачі називають компетентнісними. Мета цих задач, як правило, сформувати в людини уміння використовувати набуті знання на практиці. Значна частина подібних задач не обмежується предметною областю одного навчального предмета, а передбачає застосування знань з інших галузей.
Під час розв’язування задач, незалежно від їх складності та предметних областей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму:
- Виконати змістовий аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв’язування задачі, кінцевих результатів).
- Знайти необхідні відомості.
- Побудувати інформаційну модель.
- Вибрати засоби опрацювання даних.
- Опрацювати дані.
- Подати результати розв’язування задачі.
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 7)
Придумайте по три компетентнісних задачі з трьох різних навчальних предметів.
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 7)
Складіть алгоритми розв’язання будь-яких трьох з цих задач і оформіть їх за допомогою текстового процесора.
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 7)
Складіть інформаційну модель до однієї з придуманих задач і оформіть її за допомогою векторного графічного редактора.
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 8)
- Який алгоритм розв’язування задач?
- Які дії виконуються на етапі змістового аналізу формулювання задачі?
- На підставі чого визначають, які матеріали та відомості потрібні для розв’язування задачі?
- У яких формах може бути подано інформаційну модель задачі?
- Що впливає на вибір засобів опрацювання даних?
- Які дії виконуються на етапі опрацювання даних?
- Від чого залежить вид подання результатів задачі?
Рефлексія (слайд 9-12)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 13)
Підготуватися до виконання Завдання 1 «Дні цікавої науки» с. 205