Урок 54. Підготовка до розв’язування компетентнісних завдань

Урок 53. Практична робота №13 «Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем»
Жовтень 19, 2017
Урок 55. Розв’язування компетентнісних завдань
Жовтень 19, 2017

Урок 54 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Підготовка до розв’язування компетентнісних завдань

Мета :

  • навчальна: формування в учнів уявлення про розв’язування задач компетентнісного змісту, формування предметних ІКТ-компетентностей;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. З якою метою людина планує свою діяльність?
  2. У якій послідовності пропонували вам розв’язувати задачі на уроках математики? А на уроках фізики?
  3. Які алгоритми ви використовували під час створення графічних зображень, комп’ютерних презентацій?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Компетентнісні задачі (слайд 5-6)

Певні навчальні задачі називають компетентнісними. Мета цих задач, як правило, сформувати в людини уміння використовувати набуті знання на практиці. Значна частина подібних задач не обмежується предметною областю одного навчального предмета, а передбачає застосування знань з інших галузей.

Під час розв’язування задач, незалежно від їх складності та предметних областей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму:

  1. Виконати змістовий аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв’язування задачі, кінцевих результатів).
  2. Знайти необхідні відомості.
  3. Побудувати інформаційну модель.
  4. Вибрати засоби опрацювання даних.
  5. Опрацювати дані.
  6. Подати результати розв’язування задачі.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 7)

Придумайте по три компетентнісних задачі з трьох різних навчальних предметів.

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 7)

Складіть алгоритми розв’язання будь-яких трьох з цих задач і оформіть їх за допомогою текстового процесора.

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 7)

Складіть інформаційну модель до однієї з придуманих задач і оформіть її за допомогою векторного графічного редактора.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 8)

  1. Який алгоритм розв’язування задач?
  2. Які дії виконуються на етапі змістового аналізу формулювання задачі?
  3. На підставі чого визначають, які матеріали та відомості потрібні для розв’язування задачі?
  4. У яких формах може бути подано інформаційну модель задачі?
  5. Що впливає на вибір засобів опрацювання даних?
  6. Які дії виконуються на етапі опрацювання даних?
  7. Від чого залежить вид подання результатів задачі?

Рефлексія (слайд 9-12)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 13)

Підготуватися до виконання Завдання 1 «Дні цікавої науки» с. 205

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування