Урок 8. Пошук відомостей у мережі Інтернет

Урок 7. Локальна мережа, використання мережевих папок
Березень 28, 2017
Урок 9. Завантаження даних з Інтернету
Березень 29, 2017

Урок 8 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Пошук відомостей у мережі Інтернет

Мета :

  • навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мере¬жі Інтернет, створювати список сайтів для швидкого доступу;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Навіщо потрібні браузери?
  2. На що схоже переміщення веб-сторінками?
  3. Як можна знайти дані про конкурс Лего?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 8 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як здійснювати простий пошук в Інтернеті за допомогою пошукових систем? (слайд 6-8)

Пошукові системи – це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.

Пошук в Інтернеті здійснюється аналогічно до того, як на комп’ютері шукають об’єкти файлової системи, - для цього використовують рядок пошуку. У рядок пошуку вводять ключові слова.

Ключові слова – слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.

Спільним для головних сторінок різних пошукових систем є наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури має вводити ключові слова, і кнопки Шукати (Пошук, Знайти тощо).

Яких правил дотримуються при пошуку відомостей у мережі Інтернет? (слайд 9-8)

У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом.

Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Пошуковий запит – це слова, фрази або набір символів, які користувач Інтернету вводить у рядок пошуку з метою одержання відомостей, що його цікавлять.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Гетьмани України (слайд 10)

Знайди в Інтернеті відомості про гетьманів України за допомогою браузера Google Chrome.

Завдання на с. 59 підручника

Завдання 2. Визначні місця (слайд 11)

Знайди відомості про визначні місця Ужгорода.

Завдання на с. 59 підручника

Завдання 3. Створення маршруту (слайд 12)

Визнач відстань між двома містами України, наприклад Львовом та Полтавою. Проведи маршрут автомобільної подорожі між ними

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 4. Пошукові системи (слайд 13)

Досліди, які об’єкти можна шукати за допомогою пошукових систем Google та Yandex. Визнач спільне та відмінне. За результатами побудуй діаграму Венна – схему у вигляді кругів, що перетинаються.

Завдання на с.61 підручника

Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 14)

Висловте припущення, коли варто застосовувати голосовий пошук. Для перевірки власних припущень знайдіть потрібні відомості в Інтернеті.

Завдання на с.61 підручника

Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. Які засоби для організації простого пошуку використовуються у браузерах?
  2. Що таке пошукові системи?
  3. Які пошукові системи використовують твої знайомі, батьки?
  4. Які об’єкти можна шукати за допомогою пошукових систем?
  5. Чи завжди можна довіряти відомостям, що подані на сайті?

Рефлексія (слайд 16)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

Опрацювати параграф підручника п.8

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування