Урок 9. Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони

Урок 8. Табличний процесор, його призначення. Об’єкти електронної таблиці, їх властивості
Вересень 4, 2018
Урок 10. Типи даних: число, текст, формула. Уведення даних до комірок. Редагування, копіювання, переміщення й вилучення даних
Вересень 4, 2018

Урок 9 (скорочена web-версія конспекту без зображень)

7 клас за новою програмою 2016 року для учнів які вивчали інформатику в 2-4 класах

Тема: Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони

Мета :

  • навчальна: навчити учнів редагувати дані в електронних таблицях;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 7 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2015 www.orioncentr.com.ua, inf7-m.blogspot.com) 7 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Опитування (слайд 4):

  1. Поясни, що таке електронна таблиця. Чим електронні таблиці відрізняються від друкованих?
  2. Представники яких професій найчастіше використовують табличний процесор?
  3. Які елементи містить вікно програми Microsoft Excel?
  4. З якими основними об’єктами можна працювати в середовищі табличного процесора?
  5. Як можна виділити клітинку та внести зміни до її вмісту?
  6. Як переміщуватися по електронній таблиці?

Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 13: http://testinform.in.ua/category/7-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор та мережа Інтернет)

  1. Як створити комп’ютерну модель таблиці? (слайд 6-7)
  2. Як виділити діапазон клітинок? (слайд 8)
  3. Як застосувати засіб автозаповнення для введення даних? (слайд 9)
  4. Як копіювати та переміщувати клітинки та діапазони клітинок? (слайд 10)
  5. Які особливості редагування структури таблиці? (слайд 11)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Працюємо у парах (слайд 12)

Висловте припущення, у яких випадках може виникнути потреба внесення змін до електронної таблиці. Яких саме змін? Назвіть дві причини. Обговоріть у парі

Завдання 2. Путівки (слайди 13)

Введи за зразком текстові та числові дані Путівки.xlsx, що зберігається у папці D:/7 клас/Електронні таблиці, для обліку кількості путівок, проданих туристичною фірмою. Деякі числові дані слід скопіювати з відповідних аркушів таблиці.

Хід роботи с. 157-158 підручника

Завдання 3. Продаж путівок (слайди 14)

Внеси до таблиці про продаж туристичних путівок, що зберігається у файлі Путівки.xlsx, зміни про продаж путівок у квітні місяці: до Хургади – на 125, до Англії – на 67, до Херсона – на 23.

Хід роботи с.158 підручника

Завдання 4. Пристрої (слайди 15)

Відредагуй за зразком дані таблиці Пристрої.xlsx, що зберігається в папці D:/7 клас/Електронні таблиці, для визначення кількості й типів пристроїв, якими користуються учні твого класу та порівняння із даними по Україні

Хід роботи с.158-159 підручника

V. Підсумок уроку

Повторюємо (слайд 16)

  1. Дані якого типу можна вводити до клітинок електронної таблиці?
  2. Як виділити діапазон клітинок у середовищі табличного процесора?
  3. Для чого використовують засіб автозаповнення?
  4. Які операції редагування можна виконувати в середовищі табличного процесора?
  5. Як переміщувати та копіювати дані в середовищі табличного процесора?
  6. Які дії можна виконувати з аркушами робочої книги?

Рефлексія (слайд 17-20)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 21)

Опрацювати параграф підручника п.22

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
7 клас І семестр за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

40 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування