Пошук відомостей у мережі Інтернет. Урок 8 (Інформатика 5 клас)
28 Березня, 2017Безпечне користування Інтернетом. Урок 10 (Інформатика 5 клас)
29 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Завантаження даних з Інтернету. Практична робота №3
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям авторського права, навчити завантажувати знайдені матеріали в Інтернеті;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Що ти можеш завантажувати собі на комп’ютер з Інтернету?
- Чи можуть бути якісь перешкоди для завантаження даних з Інтернету?
- Як завантажити на свій комп’ютер фото друга з Інтернету?
- Як дотримуватись авторських прав при використанні зображень, знайдених в Інтернеті?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 9 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як завантажити дані знайдені в Інтернеті? (слайд 6-8)
- Як не порушувати авторське право Інтернету? (слайд 9-10)
IV. Формування практичних умінь і навичок
(На розсуд вчителя одне або декілька з поданих нижче завдань використати як завдання для Практичної роботи№3)
Завдання 1. Збереження частини тексту з веб-сторінки (слайд 11)
Знайди в Інтернеті означення сервісу блог, збережи його та адресу веб-сторінки в текстовому файлі.
Завдання на с. 65 підручника
Завдання 2. Збереження матеріалів веб-сторінок на комп’ютері (слайд 12)
У браузері відкрий веб-сторінку за заданою адресою та ознайомся зі змістом сайта Інформаційні технології в Україні: історії та особистості (коротко — IT в Україні). Збережи фото Сергія Олексійовича Лебедєва, усю сторінку в папці Мережі\Історія розвитку IT в Україні.
Завдання на с. 66-67 підручника
Завдання 3. Підготовка проекту (слайд 13)
Добери матеріали та зображення до проекту «Традиції святкування Різдва»: знайди зображення, відео, запис пісні та короткий текст. Використовуй лише ті матеріали, на які автор дав дозвіл на вільне використання, чи правильно посилайся на їх автора. Визнач, чи можна розмістити на слайді презентації «Різдво в Україні», яку будеш готувати в ході проекту та демонструвати в класі, знайдені відомості без зазначення авторства.
Завдання на с.67 підручника
Завдання 4. Працюємо в парах (слайди 14)
Знайдіть в Інтернеті зображення картин Марії Приймаченко: Казкова птиця-павич, Домашні маки, Лев, Квіти за мир, Пташка – та збережіть їх на своєму комп’ютері в папці Мережі\Приймаченко. Для цього перейменуйте збережені зображення, надавши як імена файлів назви картин українською мовою. Порівняйте одержані результати. Хто швидше виконав завдання? Чи у вашому випадку швидше означає якісніше? Зробіть висновок.
Завдання на с.68 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 15)
- Як зберегти на власному комп’ютері веб-сторінку, що містить необхідні дані?
- Які дії необхідно виконати, щоб зберегти частину тексту з веб-сторінки в текстовому документі?
- Чому при використанні матеріалів, збережених з Інтернету, слід вказувати адреси веб-сторінок у списку Використані джерела?
- Що таке авторське право?
- Що слід робити при використанні творів з Інтернету, щоб не порушувати Закон про авторське право?
Рефлексія (слайд 16-19)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 20)
Опрацювати параграф підручника п.9