Урок 9. Завантаження даних з Інтернету

Урок 8. Пошук відомостей у мережі Інтернет
Березень 28, 2017
Урок 10. Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету
Березень 29, 2017

Урок 9 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Завантаження даних з Інтернету. Практична робота №3

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям авторського права, навчити завантажувати знайдені матеріали в Інтернеті;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Що ти можеш завантажувати собі на комп’ютер з Інтернету?
  2. Чи можуть бути якісь перешкоди для завантаження даних з Інтернету?
  3. Як завантажити на свій комп’ютер фото друга з Інтернету?
  4. Як дотримуватись авторських прав при використанні зображень, знайдених в Інтернеті?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 9 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як завантажити дані знайдені в Інтернеті? (слайд 6-8)

Ти вже знаєш, що зображення зберігають, викликавши контекстне меню та обравши вказівку Зберегти зображення як.

Для збереження веб-сторінки, відкритої у вікні браузера Google Chrome, слід обрати інструмент Налаштування та керування Google Chrome та вказівку Інші інструменти/Зберегти сторінку як.

Щоб зберегти частину тексту веб-сторінки, необхідно виділити потрібний фрагмент тексту, скопіювати за допомогою вказівки Копіювати з контекстного меню, а потім вставити його у відкритий документ використовуючи інструменти редактора чи комбінацією клавіш Ctrl+V.

Як не порушувати авторське право Інтернету? (слайд 9-10)

Авторське право – це право авторів на створення ними твори.

При недодержанні таких правил можуть накладатися серйозні штрафи. Якщо авторство джерела не вказано, то це може розцінюватися як плагіат.

Якщо ми бажаємо використати фото чи статтю, то необхідно вказати прізвище автора ‘ посилання на джерело копіювання.

IV. Формування практичних умінь і навичок

(На розсуд вчителя одне або декілька з поданих нижче завдань використати як завдання для Практичної роботи№3)

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Збереження частини тексту з веб-сторінки (слайд 11)

Знайди в Інтернеті означення сервісу блог, збережи його та адресу веб-сторінки в текстовому файлі.

Завдання на с. 65 підручника

Завдання 2. Збереження матеріалів веб-сторінок на комп’ютері (слайд 12)

У браузері відкрий веб-сторінку за заданою адре­сою та ознайомся зі змістом сайта Інформаційні технології в Україні: історії та особистості (коротко — IT в Україні). Збере­жи фото Сергія Олексійовича Лебедєва, усю сторінку в папці Мережі\Історія розвитку IT в Україні.

Завдання на с. 66-67 підручника

Завдання 3. Підготовка проекту (слайд 13)

Добери матеріали та зображення до проекту «Традиції святкування Різдва»: знайди зображення, відео, запис пісні та короткий текст. Використовуй лише ті матеріали, на які автор дав дозвіл на вільне використання, чи правильно посилайся на їх автора. Визнач, чи можна розмістити на слайді презентації «Різдво в Україні», яку будеш готувати в ході проекту та демонструвати в класі, знайдені відомості без зазначення авторства.

Завдання на с.67 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайди 14)

Знайдіть в Інтернеті зображення картин Марії Приймаченко: Казкова птиця-павич, Домашні маки, Лев, Квіти за мир, Пташка – та збережіть їх на своєму комп’ютері в папці Мережі\Приймаченко. Для цього перейменуйте збережені зображення, надавши як імена файлів назви картин українською мовою. Порівняйте одержані результати. Хто швидше виконав завдання? Чи у вашому випадку швидше означає якісніше? Зробіть висновок.

Завдання на с.68 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. Як зберегти на власному комп'ютері веб-сторінку, що містить необхідні дані?
  2. Які дії необхідно виконати, щоб зберегти частину тексту з веб-сторінки в текстовому документі?
  3. Чому при використанні матеріалів, збережених з Інтернету, слід вказувати адреси веб-сторінок у списку Використані джерела?
  4. Що таке авторське право?
  5. Що слід робити при використанні творів з Інтернету, щоб не порушувати Закон про авторське право?

Рефлексія (слайд 16)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

Опрацювати параграф підручника п.9

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування