Опрацювання величин логічного типу. Команда розгалуження. Урок 45 (Інформатика 8 клас)
17 Серпня, 2019Складання та виконання алгоритмів з елементом управління «список, що розкривається». Урок 47 (Інформатика 8 клас)
17 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з заданням логічної величини за допомогою елементів управління;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Онлайн тестування (слайд 4)
Перейти за посиланням для проходження тесту № 17 http://testinform.in.ua/category/8-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як за допомогою елементів управління задати логічне значення величини? (слайд 5-11)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Замовлення квітів (слайд 12)
Складіть проект Замовлення квітів у середовищі Lazarus для оформлення електронного замовлення квітів за зразком (мал. 24.10). У проекті натиснення кнопки Оформити замовлення викликає виведення відповідного тексту в текстовому полі, яке захищене від змін, а натиснення кнопки Завершити – закриває вікно форми.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 163-164 підручника
Завдання 2. Кольорова форма (слайд 13)
Розробіть проект Кольорова форма у середовищі Lazarus, у якому форма змінюватиме свої властивості – колір і розмір залежно від обраних перемикачів у групах Колір і Розмір.
Завдання на с. 164-165 підручника
Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 14)
За допомогою умовного оператора мовою програмування Free Pascal запишіть фрагмент програмного коду для:
- заміни значення змінної s дійсного типу його абсолютною величиною;
- присвоєння змінній k значення 0, якщо її початкове значення належало інтервалу (0; 5).
Завдання на с. 168 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 15)
- Як мовами програмування Free Pascal і Python реалізувати вкладені розгалуження?
- Які елементи управління можна використати на формі для передавання у програму логічних значень?
- У чому різниця між елементами управління прапорець і перемикач та для чого застосовують групи цих елементів?
Рефлексія (слайд 16-19)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 20)
Опрацювати параграф підручника п.24 с. 161-166