Середовище описання і виконання алгоритмів. Урок 18 (5 клас)

Алгоритми та їх виконавці. Урок 17 (5 клас)
Алгоритми та їх виконавці. Урок 17 (5 клас)
Березень 31, 2017
Типи алгоритмів. Урок 19 (5 клас)
Типи алгоритмів. Урок 19 (5 клас)
Квітень 1, 2017

Урок 18

5 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах

Тема: Середовище описання і виконання алгоритмів

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття комп’ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись з особливостями роботи в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Середовище описання і виконання алгоритмів. Урок 18 (5 клас)Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. У яких програмних середовищах можна створювати чи виконувати алгоритми?
  2. Які проекти ти виконував у середовищі Скретч?

Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 17 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Що називають середовищем виконання алгоритму? (слайд 6-8)
  2. Як працювати з проектом у середовищі Скретч? (слайд 9-12)
  3. Як працювати з об’єктами в середовищі Скретч? (слайд 13-16)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Кіт-музикант (слайд 17)

Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься у папці Навчальні проекти. Запусти на виконання програму збережену в проекті.

Завдання на с. 130 підручника

Завдання 2. Малюнок (слайд 18)

Відкрий та запусти на виконання проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти. Розглянь режими роботи середовища виконання алгоритмів Скретч.

Завдання на с. 130-131 підручника

Завдання 3. Космос (слайд 19)

Завантаж проект Ракета, що міститься в папці Алгоритми і програми. Додай новий образ виконавця – з бібліотеки образів Транспорт і фон сцени з бібліотеки фонів Космос (мал. 187). Запусти на виконання проект і розглянь, які події відбуваються на сцені. Зверни увагу, що ракета летітиме туди, куди вказує вказівник миші. Визнач, команди з яких груп використані у програмі. Збережи проект у папці Проекти своєї структури папок.

Завдання на с. 132 підручника

Завдання 4. Година коду (слайд 20)

Розглянь вікно навчального середовища Година коду від Майнкрафт (мал. 188), яке можна відкрити за посиланням https://studio.code.org/s/mc/stage/1/puzzle/1.

Установи його схожість і відмінність із середовищем Блоклі: Лабіринт і Скретч.

Завдання на с.132-133 підручника

Завдання 5. Працюємо в парах (слайд 21)

Остап для свого молодшого брата склав інструкцію «Як зберегти зміни у проекті Метелики в середовищі Скретч». Обговоріть, які речення мав використати хлопчик у цій інструкції. Сформулюйте їх одне одному.

Завдання на с.134 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 22)

  1. Що являє собою середовище виконання алгоритмів?
  2. Якими бувають середовища виконання алгоритмів?
  3. Кого називають виконавцем алгоритму в середовищі Скретч? Наведи приклади таких виконавців.
  4. Чим відрізняється вікно програмного середовища Скретч від інших відомих тобі вікон програм? Наведи приклади.
  5. Як завантажити файл, створений у середовищі Скретч?
  6. Як запустити на виконання програму, створену в середовищі Скретч?
  7. Як зберегти проект, створений у середовищі Скретч?
  8. Як змінити образ виконавця у проекті, що створений у середовищі Скретч?
  9. Які засоби середовища Скретч можна використати, щоб змінити розмір виконавця та вплинути на події, що можуть з ним відбуватися?

Рефлексія (слайд 23-26)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 27)

Опрацювати параграф підручника п.17

Завантажити конспекти в форматі docx ви можете з Google-диску:

Завантажити конспект уроку

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *