Введення та виведення табличних величин. Урок 23 (Інформатика 9 клас)
25 Вересня, 2017Алгоритми опрацювання табличних величин. Урок 25 (Інформатика 9 клас)
25 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів
Мета:
- навчальна: сформувати поняття про візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Чи обов’язково кожному елементу табличної величини ставити у відповідність? Для чого потрібні такі номери?
- Чи можна визначити кількість елементів за описом табличної величини мовою програмування Free Pascal?
- Які засоби для введення й виведення елементів табличної величини передбачені у програмах мовою програмування Free Pascal?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як для роботи з масивами на формах проектів використовувати візуальні елементи? (слайд 5-8)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 3. Обмін даними (слайд 9)
У середовищі Lazarus розробіть проект, у якому стовпець із п’яти слів, які користувач вводить у багаторядкове поле, буде розміщуватись у рядку таблиці.
Завдання на с. 117 підручника
Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 10)
Обговоріть, чим відрізняються елемент управління Memo в середовищі Lazarus від елементів Edit і Label.
Завдання на с. 118 підручника
Завдання 5. Працюємо самостійно (слайд 11)
Засобами обраного самостійно середовища програмування створіть проект Гравітаційна стала, у якому формуються значення елементів лінійної таблиці з 5 дійсних чисел з діапазону від 6.0 до 7.0, а результат виводиться в написі, повторюючи послідовність отриманих значень двічі.
Завдання на с. 119 підручника
Завдання 6. Працюємо самостійно (слайд 11)
Засобами обраного самостійно середовища програмування створіть проект Зріст, у якому вводиться масив цілих чисел, що відповідають зросту членів вашої родини, і виводиться в таблицю з відповідними підписами стовпців.
Завдання на с. 119 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Які засоби для введення й виведення елементів табличної величини передбачені у програмах мовою програмування Free Pascal?
- Які елементи управління використовують для введення чи виведення значень табличних величин у середовищі програмування Lazarus?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Опрацювати п.15.4