Об’єкти файлової системи. Урок 5 (Інформатика 5 клас)
27 Березня, 2017Локальна мережа, використання мережевих папок. Урок 7 (Інформатика 5 клас)
28 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема (слайд 2): Дії з об’єктами файлової системи. Практична робота №2
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з порядком виконання операцій над об’єктами файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловими об’єктами;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Як за допомогою контекстного меню створювати папки для збереження зображень?
- Як і навіщо копіюють та видаляють папки та файли ти та твої однокласники?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 5 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які дії можна виконувати з об’єктами файлової системи? (слайд 6-7)
- Як копіювати, переміщувати, видаляти й відновлювати файли і папки? (слайд 8-15)
- Як створювати ярлики, файли та папки? (слайд 16-18)
IV. Формування практичних умінь і навичок
(На розсуд вчителя одне або декілька з поданих нижче завдань використати як завдання для Практичної роботи№2)
Завдання 1. Створення ярлика (слайд 19)
На Робочому столі комп’ютера, за яким ти працюєш, створи ярлик папки Зображення, що розміщена в системній папці Бібліотека.
Завдання на с. 41 підручника
Завдання 2. Дії з файлами та папками (слайд 20)
За допомогою файлового менеджера скопіюй папку Види комп’ютерів з Робочого столу до бібліотеки Зображення. Видали файл, у якому міститься зображення пристрою, що не є комп’ютером. Перейменуй графічні файли: зміни назви, щоб назва файла відповідала виду персонального комп’ютера. У папці Види комп’ютерів знайди текстовий документ і перемістити його до бібліотеки Документи.
Завдання на с. 41 підручника
Завдання 3. Відновлення файлів з Кошика (слайд 21)
Відновити видалені файли з Кошика до папки Види комп’ютерів у бібліотеці Зображення. Видали з бібліотеки Зображення папку Види комп’ютерів.
Завдання на с. 42 підручника
Завдання 4. Створення текстового документа (слайд 22)
У бібліотеці Документи створи текстовий документ Візитівка. Введи до файла свої персональні дані.
Завдання на с. 42-43 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 23)
Запропонуйте одне одному запитання про копіювання, переміщення, перейменування й видалення файлів і папок. Формулюйте запитання так: «Які дії слід виконати, щоб… ?»
Варіанти дій виберіть зі списку:
- перетягти значок об’єкта, утримуючи ліву кнопку миші;
- вибрати з контекстного меню об’єкта команду Перейменувати;
- двічі клацнути на значку об’єкта лівою кнопкою миші або вибрати з контекстного меню об’єкта команду Відкрити;
- клацнути лівою кнопкою миші на значку об’єкта;
- перетягти значок об’єкта, утримуючи ліву кнопку миші та клавішу Shift;
- виділити об’єкт і натиснути клавішу Delete.
Завдання на с.43 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 24)
- Для яких програм, папок чи окремих файлів доцільно створювати ярлики? Як це зробити?
- Якими способами можна копіювати, переміщувати й видаляти файли та папки?
- У чому переваги використання файлового менеджера для виконання дій з об’єктами файлової системи?
- Чи перейменування папок засобами файлового менеджера здійснюється так само, як і перейменування файлів?
- Коли виникає потреба у відновленні видалених файлів?
- Чому при роботі з файлами та папками передбачена можливість отримання одного й того самого результату декількома способами?
Рефлексія (слайд 25-28)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 29)
Опрацювати параграф підручника п.6