
Візуалізація рядів і трендів даних. Урок 11 (Інформатика 10-11 клас)
9 Лютого, 2019
Розв’язування рівнянь, систем рівнянь, оптимізаційних задач. Урок 13 (Інформатика 10-11 клас)
20 Лютого, 2019Тема (слайд 2): Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з візуалізацією рядів і трендів даних, ознайомити з поняттям інфографіка;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10-11 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10-11 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf10-11-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Що розуміють під візуалізацією даних?
- Від чого залежить успіх візуалізації?
- У чому різниця візуалізації даних та інфографіки?
- У чому полягають особливості застосування інфографіки?
- Чому важливо обрати найкращу техніку візуалізації даних?
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як будувати лінію тренду на діаграмі (слайд 5-6)
- Які інструменти використовують для візуалізації (слайд 7-10)
- Які існують розповсюджені помилки візуалізації даних (слайд 11-17)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 3. Попит на ІТ-спеціалістів (слайд 18)
За даними сайта https://itc.ua/, кількість вакансій за місяць для ІТ-спеціалістів, які публікуються на сайті профільного українського ІТ-ресурсу dou.ua, мають тенденцію на збільшення (мал. 11.11).
Спрогнозуйте за допомогою лінії тренду можливу кількість вакансій у 2018 р.
Завдання на с. 112 підручника
Завдання 4. Зміна популярності (слайд 19)
За допомогою сервісу https://trends.google.com/ визначте тенденцію зміни запитів у пошуковій системі Google за пошуковим терміном «Україна» за останні п’ять років. Порівняйте цю зміну з однією з країн Європи, наприклад Польщею.
Завдання на с. 112 підручника
Завдання 5. Інфографіка в сервісі Piktochart (слайд 20)
За інструкцією з використання сервісу Piktochart, яка розміщена га спільному ресурсі в папці Візуалізація, сплануйте і створіть інфографіку про переваги обрання професії в ІТ-галузі.
Завдання на с. 114 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 21)
Розгляньте інфографіку Портрет українського ІТ-спеціаліста за посиланням http://startupline.com.ua/social/portrait-of-the-ukrainian-it-specialist-2015. Проведіть дослідження та складіть подібний портрет учнів старших класів вашого освітнього закладу.
Завдання на с.116 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 22)
- Які лінії трендів на діаграмах допомагають у прийнятті рішень?
- Які особливості інструментів для візуалізації?
- Як не допустити помилок при візуалізації даних?
Рефлексія (слайд 23-26)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 27)
Опрацювати параграф підручника п.11