Введення та редагування тексту. Урок 12 (Інформатика 5 клас)
30 Березня, 2017Вставлення малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування. Урок 14 (Інформатика 5 клас)
30 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема (слайд 2): Форматування тексту. Практична робота №4
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з принципами форматування символів та абзаців; удосконалювати навички роботи в текстовому редакторі, вміння змінювати шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлювати відступи абзацу, міжрядковий інтервал;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Для чого використовують форматування тексту?
- Де в повсякденному житті тобі траплявся відформатований текст?
- Які властивості символів впливають на зовнішній вигляд тексту?
- Які властивості та яких об’єктів змінюють при форматуванні абзаців?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 12 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор, та матеріал підручника)
- Як змінювати значення параметрів форматування тексту? (слайд 6-7)
- Які параметри форматування змінюють для абзаців? (слайд 8-12)
- Як форматувати сторінки текстового документа? (слайд 13-19)
IV. Формування практичних умінь і навичок
(На розсуд вчителя одне або декілька з поданих нижче завдань використати як завдання для Практичної роботи№4)
Завдання 1. Форматування тексту (слайд 20)
У файлі Окуляри встанови параметри форматування символів та абзаців: вирівнювання, відступи, інтервал після абзацу й міжрядковий інтервал за зразком, використовуючи вказівки контекстного меню. Зміни розміри полів у документі та додай нумерацію сторінок.
Завдання на с. 98 підручника
Завдання 2. Форматування тексту, збереженого з Інтернету (слайд 21)
Знайди в Інтернеті матеріали про використання MineCraft в освіті. Скопіюй матеріали з різних сайтів до одного текстового документа, встанови задані значення параметрів форматування.
Завдання на с. 98-99 підручника
Завдання 3. Прислів’я (слайд 22)
Відкрий файл Прислів’я, що зберігається в папці Текстові документи.
Завдання на с. 99 підручника
Завдання 4. Міркуємо (слайд 23)
Оленка та Максим готують повідомлення на шкільний інформаційний стенд про участь учнів 5 класу в акції милосердя «Подарунок у сиротинець». За прийнятими у школі правилами текст повідомлення має складатись не більш ніж із 10 речень. Повідомлення буде надруковане на звичайному аркуші для друку. Запропонуй дітям параметри для форматування для оформлення їхнього повідомлення.
Завдання на с.100 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 24)
Наведіть приклади документів, у яких при оформленні окремих фрагментів доцільно використовувати вирівнювання абзацу по центру, за правою межею. Обговоріть у парі.
Завдання на с.100 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 25)
- Поясни, які дії передбачає процес форматування тексту.
- Форматування яких текстових об’єктів документа можна здійснювати за допомогою зміни параметрів у діалоговому вікні Шрифт?
- Чим абзац текстового документа відрізняється від сторінки?
- Які параметри можна використати при форматуванні абзацу?
- Які параметри сторінки змінюють під час форматування текстового документа?
Рефлексія (слайд 26-29)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 30)
Опрацювати параграф підручника п.13