Урок 20. Лінійні алгоритми

Урок 19. Типи алгоритмів
Квітень 1, 2017
Урок 21. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 4, 2017

Урок 20 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Лінійні алгоритми

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати лінійні алгоритми в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Які алгоритмічні структури використовують у програмах в середовищі Скретч?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 19 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як створюють лінійні алгоритми в середовищі Скретч? (слайд 6-7)

Якщо команди приєднуються одна до одної за допомогою пазів послідовно, то така програма буде реалізовувати лінійний алгоритм.

Розглянемо, наприклад, проект Кулька, у якому кожна команда виконується послідовно один раз без жодних умов.

У програмі використано команди, які змінюють вигляд виконавця. За допомогою команди Змінити ефект можна не тільки змінювати колір об’єкта, а й надавати об’єкту ефекту здуття, обертання тощо.

Які події можна описати у програмі в середовищі Скретч? (слайд 8-12)

Ми вже використовували подію – Натиснуто кнопку. У програмі ця подія реалізується за допомогою даної команди, до якої приєднуються інші команди.

Часто використовується в проектах подія натиснуто клавішу, де клавішу клавіатури обирають зі списку, від клавіші Пропуск до клавіш із цифрами:

Подію об’єкт на сцені натиснуто використовують для запуску команд у програмі, які пов’язані з кнопками Пуск, Старт, Грати тощо:

Управління подіями у проекті може не тільки користувач. Це можна зробити автоматично, наприклад, у відповідь на зміну фону сцени чи збільшення гучності звуку в проекті.

Виконання команд у проекті можна призупиняти на деякий час. Для цього використовують команду.

Як у проекті в середовищі Скретч використовують звукові дані? (слайд 13-17)

Звук до проекту можна додати за допомогою інструментів, що розміщені на вкладці Звуки.

У проект можна завантажити мелодію або окремий музичний фрагмент із бібліотеки звуків. Як і бібліотека образів бібліотека звуків містить декілька категорій.

Запис звуку з мікрофона, встановленого на комп’ютері, здійснюється за допомогою програми звукозапису, вбудованої в середовище Скретч. Крім того, звук до проекту можна завантажити з файла.

Основну частину вкладки Звуки займає музичний редактор, вбудований у середовище Скретч.

У програмі, що містить звукові дані, можна використовувати команди з групи Звук, деякі з них подано в таблиці.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Проект Діалог (слайд 18)

Внеси зміни у проект, щоб на сцені відбувались такі події (мал.. 207). Для цього зміни значення параметрів команд і додай коман­ди у проекті Діалог; що міститься в папці Алгоритми і програми. Збережи проект з новим ім'ям.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 146-147 підручника

Завдання 2. Музичні інструменти (слайд 19)

Зміни та доповни проект Музичні інструменти так, щоб при натисканні мишею на зображення музичного інструмен­та звучала мелодія, а саме зображення зменшувалось удвічі.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 147-148 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 20)

По черзі ставте одне одному запитання щодо створення проектів у середовищі Скретч. Свої речення розпочинайте зі слів: як, навіщо, що відбуватиметься, що слід натиснути, яка вказівка.

Завдання на с.148 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 21)

  1. Для яких подій можна складати програми в середовищі Скретч?
  2. Чи для всіх об’єктів на сцені складають програми? Наведи приклади.
  3. Як у середовищі Скретч складають лінійні алгоритми?
  4. Як об’єкти у проекті, складеному у середовищі Скретч, можуть змінювати свій вигляд?
  5. Як управляти звуковими даними в проекті, складеному в середовищі Скретч?
  6. Чи можна змінювати звуки в середовищі Скретч? Як це зробити? Наведи приклади.

Рефлексія (слайд 22)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 23)

Опрацювати параграф підручника п.19-20

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування