Урок 24. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів

Урок 23. Введення та виведення табличних величин
Вересень 25, 2017
Урок 25. Алгоритми опрацювання табличних величин: зміна значення елемента табличної величини
Вересень 25, 2017

Урок 24 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Чи обов’язково кожному елементу табличної величини ставити у відповідність? Для чого потрібні такі номери?
  2. Чи можна визначити кількість елементів за описом табличної величини мовою програмування Free Pascal?
  3. Які засоби для введення й виведення елементів табличної величини передбачені у програмах мовою програмування Free Pascal?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як для роботи з масивами на формах проектів використовувати візуальні елементи? (слайд 5-8)

Для введення, виведення та опрацювання масиву текстових рядків у середовищі програмування можна використовувати елемент управління – багаторядкове текстове поле.

У середовищі Lazarus багаторядкове текстове поле задають елементом Memo з панелі компонентів екранної форми Стандартна.

В інспекторі об’єктів змінюють значення таких властивостей елемента управління Memo.

Name - Ім’я. використовують у програмі для доступу до елемента управління та його властивостей.

Lines - Масив рядків, що відповідає вмісту поля. Доступ до рядка здійснюється за номером. Рядки нумеруються, починаючи з нуля.

MaxLength - Максимальна довжина тексту у полі Memo. Значення 0 знімає обмеження довжини.

Left - Відстань від лівої межі поля до правої межі форми.

Top - Відстань від правої межі поля до правої межі форми.

Font - Шрифт, який використовують для відображення тексту.

Корисним для введення та виведення як лінійних масивів, та і двовимірних є використання елемента StringGrid (Таблиця рядків), який міститься на вкладці Additional.

Перелік основних властивостей елемента управління StringGrid.

ColCount - Кількість стовпців таблиці.

RowCount - Кількість рядків таблиці.

FixedCols - Кількість фіксованих стовпців таблиці. Зазвичай фіксується один – крайній лівий, який використовується для заголовка.

FixedRows - Кількість фіксованих рядків таблиці.

FixedColor - Колір фіксованих рядків і стовпців таблиці.

VisibleColCount, VisibleRowCount - Кількість видимих (тих, що прокручуються) стовпців або рядків.

ScrollBars - Наявність у таблиці смуг прокручування. Якщо вказати значення властивості ssAutoBoth, то смуги прокручування з’являтимуться за потреби автоматично.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 3. Обмін даними (слайд 9)

У середовищі Lazarus розробіть проект, у якому стовпець із п’яти слів, які користувач вводить у багаторядкове поле, буде розміщуватись у рядку таблиці.

Завдання на с. 117 підручника

Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 10)

Обговоріть, чим відрізняються елемент управління Memo в середовищі Lazarus від елементів Edit і Label.

Завдання на с. 118 підручника

Завдання 5. Працюємо самостійно (слайд 11)

Засобами обраного самостійно середовища програмування створіть проект Гравітаційна стала, у якому формуються значення елементів лінійної таблиці з 5 дійсних чисел з діапазону від 6.0 до 7.0, а результат виводиться в написі, повторюючи послідовність отриманих значень двічі.

Завдання на с. 119 підручника

Завдання 6. Працюємо самостійно (слайд 11)

Засобами обраного самостійно середовища програмування створіть проект Зріст, у якому вводиться масив цілих чисел, що відповідають зросту членів вашої родини, і виводиться в таблицю з відповідними підписами стовпців.

Завдання на с. 119 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 12)

  1. Які засоби для введення й виведення елементів табличної величини передбачені у програмах мовою програмування Free Pascal?
  2. Які елементи управління використовують для введення чи виведення значень табличних величин у середовищі програмування Lazarus?

Рефлексія (слайд 13)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 14)

  1. 1) Опрацювати п.15.4

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування