Урок 25. Поняття події. Види подій

Урок 24. Практична робота №5 «Розв’язування задач, які передбачають створення програмних об’єктів»
Червень 13, 2018
Урок 26. Програмне опрацювання події
Червень 14, 2018

Урок 25 (web-версія конспекту без зображень)

6 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Поняття події. Види подій

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям події та вилами подій;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 6 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf6-m.blogspot.com) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Назвіть групи команд в середовищі Скретч які ви знаєте?
  2. Як управляти програмою у проекті, складеному в середовищі Скретч?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Що таке подія? (слайд 5)

Подія – це дія, яка опрацьовується програмою за допомогою певних команд. Комп’ютерні події можуть відбуватися автоматично або за участі користувача.

Деякі програми змінюють свої функції відповідно до події, вони називаються подійно-орієнтовними.

Які події можна реалізувати в середовищі Скретч? (слайд 6-13)

Ми вже знаємо з вами деякі основні події. Наприклад подія Коли натиснуто прапорець, до якої приєднуються інші блоки команд, що складають блок опрацювання цієї події, та подію Зупинити, яка спричинює зупинку всіх запущених скриптів.

Ще однією подією, яку часто використовують в проектах, є подія натиснуто клавішу клавіатури, де клавішу обирають зі списку, від клавіши Пропуск до клавіш із цифрами.

Подію клацнути об’єкт на сцені часто використовують для запуску команд у програмі, які пов’язані з кнопками Пуск, Старт, Грати тощо.

Управляти подіями у проекті може не тільки користувач. Це можна зробити автоматично, наприклад, у відповідь на зміну фону сцени чи збільшення гучності звуку в проекті.

Виконання команд у проекті можна на деякий час призупиняти. Для цього використовують команду чекати.

Зупинити всі скрипти, створені для різних об’єктів, зупинити інші скрипти певного об’єкта чи той, що містить вказану команду, можна, обравши відповідний режим у команді Зупинити все.

Віртуальні копія об’єкта – клон – також може викликати подію.

Утворюють клон за допомогою команди створити клон з сам.

Як отримати поле для введення даних в середовищі Скретч? (слайд 14-15)

У середовищі Скретч на сцені може бути відображене поле для введення деяких даних. Для цього використовую команду Запитати… і чекати.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Термінал (слайд 16)

Створи проект Термінал, який можна було б використати для замовлення меню у шкільній їдальні. Користувач має ввести своє ім’я у вікно повідомлення та перейти на сторінку меню, клацнути на страві із запропонованого меню, після чого всі страви мають зникати з екрана, а на екрані – з’являтись повідомлення, що замовлення прийнято.

Завдання на с. 158-159 підручника

Завдання 2. Віхола (слайд 17)

Створи проект Віхола, у якому зі сніжинок різного розміру утворюються нові сніжинки – клони, що рухаються сценою випадково, збільшуючи та зменшуючи свій розмір.

Завдання на с. 159-160 підручника

Завдання 1. Працюємо в парах (слайди 18)

Пограйте у гру «Подія – команда». По черзі один називає подію, яку можна реалізувати в середовищі Скретч, а інший – команду для повідомлення про вказану подію. Щоразу міняйтесь ролями. Виграє той, хто останнім назве правильну подію.

Завдання на с. 161 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 19)

  1. Що розуміють під подією при складанні проектів у середовищі Скретч?
  2. Які події можна реалізувати в середовищі Скретч?
  3. Які події в середовищі Скретч викликаються мишею?
  4. Які події в середовищі Скретч викликаються користувачем за допомогою інструментів середовища Скретч?
  5. Які події викликаються командами в середовищі Скретч?

Рефлексія (слайд 20-23)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 24)

Опрацювати параграф підручника п.19

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
6 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує  2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування