Урок 26. Цикли з умовою

Урок 25. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 5, 2017
Урок 27. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч
Квітень 6, 2017

Урок 26 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Цикли з умовою

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати циклічні алгоритми з умовою в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Коли ти використовуєш висловлювання і якими вони бувають?
  2. Які програми тобі доводилося використовувати для навчання друку на клавіатурі?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як створити циклічний алгоритм з умовою в середовищі Скретч? (слайд 5-7)

Часто в алгоритмах кількість повторень виконання команд, розміщених в тілі циклу, залежить від істинності висловлювання – умови. Такий алгоритм називають циклічним алгоритмом з умовою.

Для створення подібних алгоритмів у середовищі Скретч використовують команду Повторити поки не. Зверни увагу, що в команді перед умовою для здійснення повторення є сполучник НЕ. Це означає, що якщо сама умова хибна, то її заперечення не – є істинною умовою.

Як описуються умови в командах у середовищі Скретч? (слайд 8-11)

Умови в команді Повторити поки не описують у комірці шестикутної форми. Тому всі блоки, зовнішній вигляд яких має шестикутну форму, у середовищі Скретч можна використати як умову. Вони об’єднані у групу Датчики.

Ти вже знаєш, що висловлювання бувають прості і складені. Складені висловлювання утворюються з простих за допомогою сполучників І, АБО, НЕ. Відповідно складені умови в середовищі Скретч можна описати за допомогою блоків з групи Оператори.

У середовищі Скретч значення параметрів деяких команд у процесі виконання програми можна задати випадковою величиною.

У середовищі Скретч випадкову величину можна отримати, вказавши її найменше та найбільше з можливих значень.

Як призупинити виконання програми в середовищі Скретч? (слайд 12-13)

Для призупинення виконання програми можна використати порожній цикл з умовою:

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. М’ячі (слайд 14)

Зміни проект М’ячі в середовищі Скретч так, щоб рух кожного з м’ячів припинявся при наведенні на нього вказівника миші.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 167-168 підручника

Завдання 2. Бджола (слайд 15)

Склади у проекті Бджола програму, за якою після натиснення кнопки Запуск програми бджола рухатиметься по сцені у випадковому напрямку, доки не торкнеться синьої або червоної квітки. Після чого бджола набуває ефекту «здуття».

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 168 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 16)

Обговоріть, що буде результатом виконання програми, зображеної на малюнках 254 та 255. перевірте свої здогадки експериментально.

Завдання на с.170 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 17)

  1. У яких випадках використовують цикли з умовою?
  2. Структуру повторення якого типу можна створити за допомогою команди Повторити поки не?
  3. Чим відрізняється команда циклу Повторити поки не від команди Повторити?
  4. Чим відрізняється команда циклу Повторити поки не від команди Завжди?
  5. Коли застосовують порожній цикл з умовою? Якою командою можна його описати в середовищі Скретч?

Рефлексія (слайд 18)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 19)

Опрацювати параграф підручника п.24-25

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування