Урок 30. Алгоритми впорядкування елементів табличних величин

Урок 29. Алгоритми пошуку елементів табличних величин
Вересень 26, 2017
Урок 31. Розв’язування задач на опрацювання табличних величин
Вересень 27, 2017

Урок 30 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Алгоритми впорядкування елементів табличних величин

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про алгоритми впорядкування елементів табличних величин; навчити учнів розв’язувати задачі на впорядкування табличних величин;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування (слайд 4):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 11: http://testinform.in.ua/category/9-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як упорядкувати дані в лінійній таблиці? (слайд 5-8)

Правило, за яким виконують впорядкування елементів, називають ключем впорядкування.

Розглянемо один з методів впорядкування лінійної таблиці – метод вибору.

За таким методом спочатку з набору з довільним розташуванням елементів вибирають елемент із найменшим значенням і виконують його взаємозаміну зі значенням у першій клітинці таблиці,- таким чином у першій клітинці таблиці розташовується найменше значення вмісту клітинок таблиці.

Далі знаходять елемент із найменшим значенням з решти n-1 елементів і виконують його взаємозаміну з вмістом клітинки з номером два і т. д. Потім розглядаються елементи, що лишилися, серед яких знову знаходять найменший, який потім міняють місцями з вмістом третьої клітинки.

З кожним набором елементів виконують однакові дії:

  • у наборі вибирають найменший елемент, запам’ятовують його номер у такому наборі;
  • знайдений найменший елемент міняють місцями з першим елементом набору, що розглядається.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 3. Упорядкування (слайд 9)

Створіть проект Упорядкування, у якому елементи лінійної таблиці з 10 цілих чисел впорядковуються за зростанням.

Завдання на с. 135-136 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 10)

Обговоріть, як зміниться програмний код у проекті Упорядкування, якщо упорядковувати елементи лінійної таблиці за спаданням. Внесіть відповідні зміни у проект Упорядкування, збережіть зміни з новим іменем у папку Проекти власної структури папок, запустіть проект на виконання та перевірте своє припущення.

Завдання на с. 139 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 11)

У вибраному середовищі програмування створіть проект Прогноз погоди, у якому за поданою таблицею температури протягом тижня знаходять найбільший і найменший показники температури.

Завдання на с. 139 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 11)

У вибраному середовищі програмування створіть проект Функція, у якому за даними значеннями функції, поданої таблично, знаходять найбільше, найменше значення функції, кількість значень, які містяться над віссю Ох та під віссю Ох, чи досягає функція свого найбільшого значення на області визначення більш ніж один раз.

Завдання на с. 139 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 12)

  1. Який алгоритм лежить в основі пошуку найбільшого елемента лінійної таблиці?
  2. Чим відрізняється алгоритм пошуку найменшого елемента лінійної таблиці від алгоритму пошуку найбільшого елемента?
  3. Який алгоритм лежить в основі упорядкування масиву за зростанням?

Рефлексія (слайд 13)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 14)

  1. Опрацювати п.18.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування