Растрові та векторні зображення, їх властивості. Урок 39 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 2017Засоби векторного графічного редактора для побудови зображень. Урок 41 (Інформатика 9 клас)
18 Жовтня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям векторного графічного редактора, особливостями побудови й опрацювання векторних зображень;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Що таке графічний редактор?
- Як створювати растрові зображення за допомогою растрових графічних редакторів?
Онлайн тестування (слайд 5)
Перейти за посиланням для проходження тесту № 13 http://testinform.in.ua/category/9-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Для чого використовують векторні графічні редактори? (слайд 6-7)
- Які засоби векторного графічного редактора використовують для створення графічних об’єктів? (слайд 8-15)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Середовище Inkscape (слайд 16)
Ознайомтеся із призначенням інструментів векторного графічного редактора Inkscape, особливостями малювання фігур та налаштування їхніх властивостей.
Завдання на с. 169-170 підручника
Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 17)
Обговоріть, що мають спільного та чим відрізняються растровий графічний редактор Paint і векторний Inkscape. За результатами побудуйте діаграму Венна.
Завдання на с. 173 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 17)
Складіть одне для одного інструкцію малювання деякого зображення в середовищі редактора Inkscape. Намалюйте зображення за інструкцією, запропонованою вашим сусідом чи сусідкою.
Завдання на с. 173 підручника
Завдання 5. Працюємо самостійно (слайд 18)
Дослідіть можливі формати збережених комп’ютерних презентацій, створених засобами Microsoft Publisher 2010. За результатами складіть таблицю. Чи можна опублікувати комп’ютерну публікацію в Інтернеті? Як це зробити?
Завдання на с. 174 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 19)
- Для чого призначені векторні графічні редактори?
- Для чого в графічному редакторі використовують лінійку й сітку?
- Які графічні примітиви можна використовувати у векторному графічному редакторі Inkscape для створення зображень? Які властивості об’єктів при цьому можна змінювати?
- Які способи заливки можна застосувати до об’єктів зображення?
- За допомогою яких засобів можна обертати, відображати й масштабувати об’єкти?
Рефлексія (слайд 20-23)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 24)
Опрацювати п.24.1-24.2