Складові персонального комп’ютера. Практична робота №1. Урок 4 (Інформатика 5 клас)
27 Березня, 2017Дії з об’єктами файлової системи. Практична робота №2. Урок 6 (Інформатика 5 клас)
28 Березня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема (слайд 2): Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики)
Мета:
- навчальна: сформувати такі поняття: файлова система, об’єкт файлової системи, файла, тип файла; ознайомити учнів з властивостями об’єктів файлової системи (ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, розширення об’єкта);
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Як пояснити одним реченням, для чого потрібні файли?
- Чи можна у файлі зберегти ноти, малюнок, текст?
- Коли використовують файли а коли папки?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 4 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які об’єкти належать до файлової систем? (слайд 6-8)
- Як позначають адресу об’єктів файлової системи? (слайд 9-11)
- Як розрізнити об’єкти файлової системи? (слайд 12-14)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Групування пристроїв (слайд 15)
- Перегляньте структуру та вміст флеш-накопичувача.
- Відкрий системну папку Комп’ютер.
- Ознайомся, для яких дисків установлено дисководи комп’ютері та які імена їм надано.
- Під’єднай флеш-накопичувач до роз’єму. Визнач, яке ім’я дано флеш-накопичувачу.
- Відкрий вміст флеш-накопичувача, двічі клацнувши на поз ці відповідного диска у вікні Комп’ютер.
- Розглянь, яку структуру об’єктів має цей носій. Визнач, вкладені папки в цій структурі об’єктів.
Завдання на с. 32 підручника
Завдання 2. Призначення ярлика (слайд 16)
- Визнач назву носія, на якому зберігається програма Калькулятор, за її ярликом.
- Знайди на Робочому столі ярлик програми Калькулятор. Двічі клацни на ньому лівою кнопкою миші. Пересвідчись, що завантажилася програма Калькулятор.
- Знайди, де розміщена програма Калькулятор на комп’ютері та завантаж її. Зроби висновки щодо призначення ярлика.
Завдання на с. 33 підручника
Завдання 3. Перегляд списків імен і файлів папок (слайд 17)
Переглянь вміст папки Кошик. Зміни вигляд списку папок і файлів. Визнач адреси об’єктів файлової системи, розміщених у папці Кошик.
Завдання на с. 33 підручника
Завдання 4. Структура об’єктів (слайд 18)
За повними іменами поданих файлів у графічному редакторі побудуй відповідну структуру об’єктів.
С:\Документи\Інструкція.txt
С:\Документи\Тексти\Текст.docx
С:\Документи\Тексти\Оригінал.rar
С:\Документи\Правила.exe
С:\Зразки\Приклад.ppt
С:\Зразки\Приклад.mp3
С:\Зразки\Тексти\Висновки.txt
С:\Фото\Київ\Свято.bmp
С:\Фото\Київ\Клас.jpeg
С:\Диск.txt
Примітка. Використай при цьому інструменти графічного редактора для побудови ліній, прямокутників і створення написів.
Завдання на с. 33-34 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 19)
Обговоріть, коли потрібно змінювати вигляд подання списку об’єктів файлової системи, що містяться в певній папці. Для цього по черзі називайте приклади ситуацій, коли потрібно відобразити об’єкти у вигляді: значків; списку; таблиці; плитки.
Завдання на с. 35 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 20)
- З яких об’єктів складається файлова система?
- Чи доречно створювати кілька ярликів до одного об’єкта?
- Чи доречно зберігати одні й ті самі файли в різних папках?
- Чи подібний шлях до об’єкта файлової системи до твоєї поштової адреси?
- У чому переваги створення системних папок?
- Чи залежить структура файлової системи від комп’ютера, з яким ти працюєш?
Рефлексія (слайд 21-24)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 25)
Опрацювати параграф підручника п.5