Урок 50. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Поняття мови розмітки гіпертексту

Урок 49. Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів
Жовтень 18, 2017
Урок 51. Поняття мови розмітки гіпертексту
Жовтень 19, 2017

Урок 50 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Поняття мови розмітки гіпертексту

Мета :

  • навчальна: навчити учнів використовувати онлайн-системи для конструювання сайтів; ознайомити з поняттям мови розмітки гіпертексту;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування (слайд 4):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 17: http://testinform.in.ua/category/9-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

У чому полягає процес створення веб-сайта? (слайд 5-7)

Процес створення веб-сайта складається з таких етапів:

  • визначення теми та мети створення сайта, розробка концепції веб-сайта та його структури;
  • проведення дослідження з обраної теми;
  • вибір способу подання і стилю оформлення веб-сторінок;
  • розмітка та програмування сайта;
  • наповнення сайта даними;
  • художнє оформлення сторінок;
  • розміщення веб-сторінок на сервері;
  • популяризація сайта та підтримка його роботи.

Для того щоб сайт відвідувала значна кількість користувачів, потрібно здійснювати заходи щодо його популяризації – «розкрутки». Для цього використовується контекстна й банерна реклама, SEO, SMO та інші методи.

Пошукова система враховує такі параметри сайта при визначенні його релевантності (ступеня відповідності запиту, що вводиться при пошуку):

  • щільність ключових слів;
  • індекс цитування сайта – залежить від кількості й авторитетності веб-ресурсів, які посилаються на цей сайт.

У чому полягає процес створення веб-сайта? (слайд 8-11)

Дизайн веб-сайта – це кропітка робота, яка спирається на знання основних понять дизайну, використання правил ергономіки та врахування таких основних складових веб-дизайну:

  • форма подання та стиль наповнення сайта, його зміст;
  • оформлення – графічні елементи, навігація, шрифти, кольорова гамма;
  • технології – засоби створення, форматування сторінок і надання їх динамізму;
  • подання – швидкість і надійність відображення сайта в мережі;
  • мета – причина створення сайта й очікувані результати.

При створенні сайту сайт, слід враховувати:

  • недоцільно використовувати великі анімовані зображення на головній сторінці;
  • не слід використовувати широкі зображення;
  • не варто розміщувати на головній сторінці велику кількість кнопок, емблем каталогів, посилань;
  • недоцільно розміщувати на сторінці «довгі» тексти.
  • не слід робити кольорову гаму занадто яскравою;
  • необхідно перевіряти сайт на наявність помилок;
  • потрібно використовувати правило «п’ятірки»: не більше ніж п’ять шрифтів;
  • не слід використовувати напис Сторінка в розробці – краще прибрати посилання на таку сторінку.

Який вигляд має код розмітки веб-сторінки мовою HTML? (слайд 11-12)

Веб-сторінка реального сайта матиме такі самі складові коду, однак набагато більше тегів і їхніх параметрів. Щоб переглянути цей код, потрібно в меню браузера обрати вказівку Перегляд HTML-коду або скористатися контекстним меню.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 13)

Відкрийте головну сторінку з іменем index.html з папки Навчальне середовище\Уроки HTML. Визначте структуру сайта, перегляньте вміст різних розділів. Ознайомтеся з додатковими відомостями про теги й атрибути мови HTML.

Завдання на с. 203 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 14)

Розгляньте приклади дизайну сайтів у презентації Дизайн сайтів з папки Навчальне середовище. Обміняйтесь думками, для яких прикладів дизайн дібрано доцільно. Щоб ви запропонували змінити для покращення сприйняття матеріалу тих сайтів, дизайн яких, на вашу думку, дібрано невдало?

Завдання на с. 202 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. З яких етапів складається процес створення сайта?
  2. Чи є процес «розкрутки» сайта обов’язковим?
  3. Які розрізняють види внутрішньої структури веб-сторінок?

Рефлексія (слайд 16-19)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 20)

1) Опрацювати п.29.3-29.5

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування