Практична робота №13 Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. Урок 51 (8 клас)
18 Серпня, 2019Відображення базових графічних примітивів засобами мови програмування. Урок 53 (Інформатика 8 клас)
18 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Графічне відображення даних мовами програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з тим, як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Які інструменти малювання використовують у середовищі графічного редактора?
- Як створюють та змінюють формат малюнків у середовищі текстового процесора?
- Чим відрізняються малюнки, створені у графічному редакторі та текстовому процесорі?
- Засоби для малювання в навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч.
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах? (слайд 5-9)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Озон (слайд 10)
У середовищі програмування Lazarus створіть проект, форма якого містить малюнок, що збережений у файлі Ozon.jpg у папці Програмування. При натисненні кнопки Збільшити розміри малюнка збільшуються (імітується ефект наближення, мал. 27.5).
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 183 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 11)
Створіть проект Полюси магнітів, який містить два малюнки магнітів, розташованих один навпроти одного. Потрібні зображення збережені в папці Програмування у файлах Магніт 1, Магніт 2. Коли клацнути мишею на лівому малюнку, вони обидва наближаються один до одного, а на правому – віддаляються.
Завдання на с. 190 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Як у проектах, розроблених у середовищі програмування Lazarus, розміщують графічні зображення на формі? Яке їх призначення?
- Які засоби передбачені в середовищі програмування Lazarus, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Опрацювати параграф підручника п.27 с. 181-183