Складання та виконання алгоритмів опрацювання текстових величин у середовищі програмування. Урок 42 (Інформатика 8 клас)
17 Серпня, 2019Практична робота №12 Налагодження готової програми. Урок 44 (Інформатика 8 клас)
17 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Налагодження програм
Мета (слайд 3):
- навчальна: навчити учнів налагоджувати програми;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Які спільні властивості мають текстове поле й текстовий напис? Які є особливі властивості текстового поля?
- У яких випадках у середовищі програмування Lazarus властивості Enabled текстового поля слід надати значення False?
- Які операції можна виконувати з текстовими величинами?
- Які функції використовують у мовах програмування для опрацювання текстових величин?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як налагоджувати програми в середовищі програмування? (слайд 5-8)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 9)
Обговоріть, як мовою програмування Free Pascal можна вивести текст заяви про зарахування до гуртка технічної творчості у прийнятому для такого документа вигляді, у якій дані про заявника вносяться у процесі виконання програми.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 154 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 10)
Складіть програмний код, який можна використовувати в середовищі Lazarus, щоб зі слова s1 отримати слово s2 (табл. 22.10).
Завдання на с. 155 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 11)
У самостійно вибраному середовищі програмування розробіть проект Шифрувальник, у якому в текстове поле вводять слово з п’яти літер, а після натиснення кнопки Старт у вікні повідомлення отримують результат за правилами, описаними в таблиці 22.11.
Завдання на с. 155 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Наведіть приклади значень текстових величин.
- Чим відрізняються значення символьного та рядкового типів?
- Як описати величини символьного та рядкового типів мовами програмування? Що спільного та які є відмінності в описі текстових величин мовами Free Pascal і Python?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Повторити параграф підручника п.22 с. 152-155