Відображення базових графічних примітивів засобами мови програмування. Урок 53 (Інформатика 8 клас)
18 Серпня, 2019Практична робота №14 Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. Урок 55 (Інформатика 8 клас)
18 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Реалізація алгоритмів з графічним відображенням даних засобами середовища програмування
Мета (слайд 3):
- навчальна: продовжити навчати учнів , як у середовищі програмування Lazarus використовують малюнки, збережені в зовнішніх файлах, додають графічні фігури та малюють лінію, сектор, ламану;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Для чого використовують компонент Shape в середовищі програмування Lazarus?
- Як змінюють властивості геометричних фігур, побудованих за допомогою компонента Shape?
- Які особливості малювання геометричних фігур за координатами в середовищі програмування Lazarus?
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Працюємо самостійно (слайд 5)
Створіть проект Кошеня, у якому кошеня після натиснення кнопки Бігти змінює своє положення. Різні вигляди кошеняти отримайте із зображення Кошеня 1, яке збережене в папці Програмування відомими вам засобами опрацювання зображень.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 190 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 6)
Створіть проект Площа фігур, вікно якого містить зображення трикутника, прямокутника й кола, та опрацьовуються такі події: при наведенні вказівника миші на кожну фігуру та утриманні натиснутою її лівої кнопки на екранній формі в написі виводиться формула площі відповідної фігури; якщо кнопку відпустити, формула зникає.
Завдання на с. 191 підручника
Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 7)
Створіть проект Прямокутник, у якому в текстові поля чи у список даних вводять пари координат чисел, натискають кнопку Побудувати й отримують прямокутник, побудований за вказаними значеннями координат.
Завдання на с. 191 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 8)
- Як у проектах, розроблених у середовищі програмування Lazarus, розміщують графічні зображення на формі? Яке їх призначення?
- Які засоби передбачені в середовищі програмування Lazarus, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?
Рефлексія (слайд 9)
- мені було незрозуміло…;
- у мене виникли такі запитання…;
- я не впорався з такими завданням…;
- мені сподобалось і я буду використовувати…
VI. Домашнє завдання (слайд 10)
Опрацювати параграф підручника п.27 с. 188-191