Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. Урок 34 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019Практична робота №10 Створення програми з кнопками та написами. Урок 36 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Розробка програм засобами середовища програмування
Мета (слайд 3):
- навчальна: навчити учнів як у середовищах програмування можна використовувати вікна повідомлень;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Як пов’язати подію з кодом і процедури для її опрацювання?
- Яке призначення елемента управління кнопка на екранних формах?
- Що таке метод та як його викликати для обраного об’єкта?
- Як використання методів спрощує роботу з кількома формами в проекті?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як у середовищах програмування можна використовувати вікна повідомлень? (слайд 5-6)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Тест з біології (слайд 7)
Розробіть проект Тест, у якому на екранній формі Кровоносна система розміщено напис: Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності, – та дві кнопки: Погоджуюсь, Не погоджуюсь. Якщо натиснута кнопка, що підтверджує істинність твердження, то з’являється вікно, як на малюнку 18.14, а якщо кнопка Не погоджуюсь – як на малюнку 18.15.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 128-129 підручника
Завдання 2. Досліджуємо (слайд 8)
Учень 8 класу розробив проект, у якому на екранній формі відображаються два написи. Після натиснення кнопки Обмін вміст написів міняється місцями. Учень придумав два способи опису програмного коду для реалізації цієї події. Визначте такі способи та перевірте їх експериментально.
Завдання на с. 128 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 9)
Який вигляд може мати форма проекту, які елементи управління доцільно застосувати та яким чином створити проект, щоб використати його для навчання учнів молодших класів правил безпечної поведінки в Інтернеті? Обговоріть і розробіть дизайн вікна екранної форми, опишіть сценарій майбутнього проекту. Порадьтесь, які команди можна використати у програмному коді. Розподіліть ролі: керівник розробки проекту та програміст. Створіть запланований проект.
Завдання на с. 129 підручника
Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 10)
У середовищі Lazarus розробіть проект Моя Україна, за допомогою якого користувач може отримати відомості про столицю нашої держави та її географічну широту і довготу; державний устрій і дату проголошення незалежності; кількість населення та загальну площу території. Скористайтеся за потреби довідкою з Інтернету. Кількість форм, їх дизайн та об’єкти сплануйте самостійно.
Завдання на с. 129 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 11)
- Для чого використовують вікна повідомлень при складанні програм із графічним інтерфейсом?
Рефлексія (слайд 12-15)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 16)
Опрацювати параграф підручника п.18 с. 125-129